Rodzimy tuning – BT Octavia RS 2.0 TFSI (2011)

Rodzimy tuning – BT Octavia RS 2.0 TFSI (2011)

Rodzimy tuning – BT Octavia RS 2.0 TFSI (2011)
Olgierd Lachowski
25.07.2011 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:04

Oprócz znanych tunerów, takich jak ABT czy choćby Rothe, jest kilka małych firm trudniących się tuningiem Škody. Taką firmą jest na przykład czeskie Benet Automotive. Ich Octavia może się poszczycić o 50 KM mocniejszym silnikiem.

Benet Automotive ma swoją siedzibę w północnych Czechach, w miejscowości Milovice-Mladá. Firma zajmuje się przede wszystkim produkcją elementów z tworzyw sztucznych, ale posiada nie tak dawno założony dział tuningu aut rodzimej firmy o nazwie BT.

Przedstawiciele Beneta zauważyli, że na rynku jest pewna luka jeśli chodzi o porządny, a jednak nie tak kosztowny, jak w przypadku niemieckich tunerów, tuning Škody. Firma zaczęła od produkcji spojlerów, by następnie poszerzyć zakres usług.

Jednym z kompletnie stuningowanych samochodów, nad którymi pracowało BT jest Octavia RS uzbrojona w 2-litrowy silnik turbo. Normalnie jednostka napędowa dysponuje mocą 200 KM przy 5100-6000 obr./min, ale inżynierowie z Czech podnieśli ją o 50 KM. Maksimum mocy dostępne jest przy 6200 obr./min. Moment obrotowy silnika jest większy o 60 Nm i wynosi teraz 340 Nm przy 4300 obr./min.

BT Octavia RS 2.0 TFSI
BT Octavia RS 2.0 TFSI

W zwiększaniu obu podstawowych parametrów silnika pomaga nie tylko zmodyfikowany moduł sterujący motorem, ale również sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej zawierający tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych.

BT postarało się poprawić trakcję samochodu zmieniając amortyzatory i sprężyny. Dzięki krótszym sprężynom Octavia jest niższa o 30 mm. Obniżenie środka masy samochodu zwiększyło jego stabilność.

BT zadbało też o wysokich lotów hamulce. Z przodu znalazło się miejsce dla 380-milimetrowych tarcz zatrzymywanych 6-tłoczkowymi zaciskami. Zainstalowanie tak wielkich tarcz wymusiło montaż kół z 19-calowymi felgami.

BT Octavia RS 2.0 TFSI
BT Octavia RS 2.0 TFSI

Po tuningu Octavię od wersji seryjnej odróżniają listwy zamontowane pod przednim zderzakiem i pod drzwiami.

Wnętrze Škody zostało uszlachetnione dobrej jakości skórami (obszyto nimi m.in. sportowe fotele) oraz wstawkami z włókna węglowego.

Mocniejszy silnik pozwala rozpędzić się czeskiemu produktowi do 100 km/h w zaledwie 6,30 s (to o 1 sekundę lepiej od auta fabrycznego) i osiągnąć o 10 km/h wyższą prędkość maksymalną od seryjnej Octavii, a więc 250 km/h.

Octavia RS to nie jedyne auto przerobione przez Benet Automotive.

Dane techniczne:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 250 KM przy 6200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 126,01 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1435 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,74 kg/KM (seryjny – 7,18 kg/KM)
  • Długość: 4564 mm
  • Szerokość: 1769 mm
  • Wysokość: 1432 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,30 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/hblock position=\inside7590/block

Źródło: Skodaoctavia

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)