Dwanaście 1000-konnych Caddi coupé! – Hennessey CTS-V Coupé V1000 Twin Turbo Concept (2011)

Dwanaście 1000-konnych Caddi coupé! – Hennessey CTS‑V Coupé V1000 Twin Turbo Concept (2011)

Dwanaście 1000-konnych Caddi coupé! – Hennessey CTS-V Coupé V1000 Twin Turbo Concept (2011)
Olgierd Lachowski
28.07.2011 10:30, aktualizacja: 07.10.2022 18:05

Trudno powiedzieć, żeby którykolwiek z samochodów Hennesseya był słaby, ale ten Cadillac może się okazać prawdziwym przebojem tunera. Ponad 1000-konny silnik i zmodyfikowane nadwozie na pewno szybko znajdą 12 klientów, bo tylko tyle aut planuje zbudować Hennessey.

Fabryczny Cadillac CTS-V ma umieszczony z przodu silnik V8 o oznaczeniu LSA. To spokrewniona z motorami Chevroletów Corvette jednostka napędowa o objętości skokowej 6162 cm[sup]3[/sup]. Doładowany kompresorem Eaton motor legitymuje się mocą 564 KM przy 6100 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 747 Nm przy 3800 obr./min.

W zależności od tego, z jaką skrzynią biegów połączony jest silnik (do wyboru manualna i automatyczna), auto osiąga prędkość nawet 308 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,90 s.

Hennessey planuje dokonać w tym samochodzie radykalnych zmian, które będą dotyczyły m.in. silnika. Tuner informuje, że jednostka napędowa będzie miała 427 cali sześciennych, czyli niespełna 7 l objętości skokowej. Najprawdopodobniej będzie to przerobiony silnik LSA (na co wskazuje lista przeróbek).

Mechanicy zamontują nowe tłoki, dzięki którym spadnie stopień sprężania. Wymienią korbowody i wał korbowy na kute. Głowice zostaną przystosowane do wysokich przepływów. W układzie rozrządu pojawią się nowe wałki, a w układzie paliwowym wydajniejsza pompa i wtryskiwacze paliwa.

Inżynierowie zdemontują sprężarkę mechaniczną, a zamiast niej wstawią dwie turbosprężarki oraz nowy system chłodzenia powietrza doładowującego typu gaz-gaz. Oprócz tego pod maską zagoszczą sportowe filtry powietrza K & N oraz sportowy układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu.

Można też liczyć na wydajniejszy układ chłodzenia silnika wraz z termostatem pracującym w temperaturze do 160[sup]o[/sup]C. Wszystkim ma rządzić nowe oprogramowanie jednostki napędowej.

Komplet tych modyfikacji według Hennesseya ma się zwrócić w postaci mocy 1000 BHP, czyli ok. 1014 KM dostępnych przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wynosić 1290 Nm przy 4000 obr./min.

Przeniesienie napędu będzie się odbywać przez manualną lub automatyczną skrzynię biegów, przy czym właściciele wozów z ręczną skrzynką dostaną zmodyfikowane wytrzymalsze sprzęgło. Moc ma trafiać tylko na tylne koła.

Obraz

Hennessey zadbał o bardzo mocy układ hamulcowy. 380-milimetrowe ceramiczne tarcze hamulcowe na przód i tył wraz z 8-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 6-tłoczkowymi z tyłu dostarczy firma Brembo.

Zawieszenie ma zostać obniżone o 25 mm, a nowe amortyzatory wypełnione cieczą magnetoreologiczną skonfiguruje John Heinricy.

Także optycznie Caddi CTS-V Coupé po tuningu będzie się różnił od auta seryjnego. Różnice będą polegały na dodanych poszerzeniach błotników, przednim i tylnym spojlerze, tylnym dyfuzorze, bocznych listwach i zmienionej pokrywy silnika. Zarówno spojlery, jak i dyfuzor mają pełnić nie tylko funkcję wizualną, ale także praktyczną.

Cadillac ma się poruszać na kołach z 20-calowymi felgami Hennessey Monoblock. Z przodu będą miały one szerokość 10”, a z tyłu 13”. Kontakt z jezdnią zapewnią opony 275/30 R 20 na osi kierowanej i 345/30 R 20 na kołach napędowych.

Atrakcyjny wygląd wnętrza zapewni alcantarowa podsufitka, kompozytowe nakładki na progi, nowa skórzana tapicerka i dywaniki z logo Hennesseya.

Cadillac CTS-V po tuningu ma być niezwykle szybkim samochodem. Tuner jest zdania, że 100 km/h auto będzie osiągało po około 3,60 s, a prędkość maksymalna ma wynosić 370 km/h.

Cena auta jest jeszcze nieznana, ale wiadomo, że pierwsze sztuki z 12-egzemplarzowej produkcji planowane są na przyszły rok.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, LSA (?)
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6997 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki V1000
  • Moc maksymalna: 1014 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 144,92 KM/l (seryjny – 91,53 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1290 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna lub 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 13,0 x 20”
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 345/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: Ok. 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,92 kg/KM (seryjny – 3,46 kg/KM)
  • Długość: 4788 mm
  • Wysokość: 1395 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2880 mm

Osiągi (planowane):

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,50 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,90 s
  • Prędkość maksymalna: 370 km/h

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)