Ferrari i najlepszy wynik w historii

Ferrari i najlepszy wynik w historii

Ferrari 599 GTB
Ferrari 599 GTB
Arkadiusz Gabrysiak
29.07.2011 06:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:05

Ostatnio zebrała się rada dyrektorów marki Ferrari, aby podsumować sytuację finansową firmy w pierwszej połowie roku 2011. Okazuje się, że pierwsze 6 miesięcy obecnego roku było dla Ferrari bardzo łaskawe, gdyż włoski producent może pochwalić się najlepszym półroczem w swojej długiej historii. Z tej też okazji Ferrari udostępniło kilka ciekawych danych liczbowych.

Ostatnio zebrała się rada dyrektorów marki Ferrari, aby podsumować sytuację finansową firmy w pierwszej połowie roku 2011. Okazuje się, że pierwsze 6 miesięcy obecnego roku było dla Ferrari bardzo łaskawe, gdyż włoski producent może pochwalić się najlepszym półroczem w swojej długiej historii. Z tej też okazji Ferrari udostępniło kilka ciekawych danych liczbowych.

Zacznijmy od tych najważniejszych. Zysk netto Ferrari w okresie od stycznia do czerwca 2011 wyniósł 91,8 miliona euro, co stanowi 23,5% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku 2010. Przychód wzrósł natomiast o 19,6 % i z końcem czerwca wyklarował się na poziomie 1,08 miliarda euro. Sprzedaż samochodów także poddała się temu rosnącemu trendowi - Ferrari przez pierwsze półrocze obecnego roku dostarczyło 3577 samochodów, czyli o 11,8 % więcej niż rok temu w analogicznym okresie.

Ferrari World
Ferrari World

Najwięcej pojazdów z logo Ferrari dostarczono klientom z USA (939 egzemplarze). Na drugim miejscu pod tym względem znalazły się główne rynki azjatyckie (Chiny, Hong Kong i Taiwan) z liczbą 378 samochodów, a trzecie miejsce przypadło Niemcom, którym Ferrari przez pierwsze półrocze 2011 roku dostarczyło 337 lśniących samochodów sportowych. Dane te nie zawierają jeszcze modelu FF, którego produkcja do końca roku została już wyprzedana, a więc w drugiej połowie 2011 roku Ferrari spodziewa się dalszych wzrostów, co może prowadzić do najlepszego pod względem wyników finansowych roku w historii włoskiej marki.

Jednak przychody Ferrari to nie tylko ekskluzywne samochody. Przychód pochodzący z oficjalnych butików włoskiej marki wzrósł w omawianym okresie aż o 46%, z czego duża jego część pochodzi z największego sklepu firmowego mieszczącego się w niedawno otwartym, ogromnym parku rozrywki - Ferrari World - w Abu Zabi.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)