Tak to robią w Bottrop – Brabus SLK (2011)

Tak to robią w Bottrop – Brabus SLK (2011)

Tak to robią w Bottrop – Brabus SLK (2011)
Olgierd Lachowski
05.08.2011 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:07

Największa firma tuningowa zajmująca się Mercedesami z pewnym opóźnieniem, ale jednak, przedstawiła pakiet tuningowy do nowego Mercedesa SLK. Oprócz zmian stylistycznych Brabus proponuje modyfikacje silnika.

Jak to jest zwykle w przypadku Brabusa, zmiany stylistyczne nie są rewolucyjne (wyjątkiem był E V12 800 ‘one of ten’) i nadają małemu roadsterowi zarówno elegancji, jak i sportowego charakteru.

Obraz

Nowe elementy zainstalowane do karoserii to przednia listwa pod zderzakiem, listwy progowe z logo tunera, mała gustowna listewka na pokrywie bagażnika i niewielka nakłada pod tylnym zderzakiem, w której uformowano m.in. wycięcia na cztery rury wydechowe.

Przedni malutki spojler ma funkcję nie tylko ozdobną, ale i praktyczną. Część została zaprojektowana z uwzględnieniem funkcji aerodynamicznych i według Brabusa zwiększa nieco docisk przednich kół do drogi w czasie szybkiej jazdy.

Obraz

Nowy image samochodu uzupełniają felgi dostępne w rozmiarach od 17” do 20”. W prezentacyjnym egzemplarzu zainstalowano oczywiście największe koła o szerokości 8,5” z przodu i 9,5” z tyłu. Auto „obuto” w opony 235/30 na kołach kierowanych i 275/25 na kołach napędowych. Wśród rekomendowanych opon są Pirelli, Yokohama i Continental.

Samochód może być obniżony o 30 mm, ale nie dlatego że otrzyma nowe zawieszenie, a dlatego że seryjne zawieszenie zostanie po prostu na nowo wyregulowane. Dostępny jest również sportowy układ hamulcowy, ale Brabus nie raczył podać żadnych szczegółów na jego temat.

Od samego początku oferowany jest tuning silników 4-cylindrowych. Chodzi tutaj o wersje SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY. Do tych silników inżynierowie przygotowali moduł sterujący o nazwie ECO PowerXtra CGI.

Obraz

Słabszy samochód nazwany B 20 ma 1,8-litrowy motor wzmocniony o 26 KM i 30 Nm. Oznacza to, że po przeróbce jednostka napędowa legitymuje się mocą 210 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm. Dzięki większej mocy auto osiąga 241 km/h (seryjny wóz – 240 km/h), a do 100 km/h przyspiesza w 6,60 s (seryjny – 7,30 s). W odmianie B 20 S silnik jest wzmocniony do 225 KM i 325 Nm. To pozwalana na rozpędzenie roadstera do 243 km/h oraz przyspieszanie do „setki” w 6,40 s.

Model SLK 250 ma tę samą co SLK 200 jednostkę napędową o objętości skokowej 1,8 l. W wersjach B 25 i B 25 S jest ona jeszcze bardziej wyżyłowana.

B 25 ma moc o 5 KM większą niż B 20 S, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Dzięki tym parametrom wóz potrzebuje, tak jak B 20 S, 6,40 s na przyspieszenie do 100 km/h i osiąga prędkość 246 km/h. Z kolei odmiana S ma 240 KM mocy, a moment obrotowy jest wyższy o 20 Nm niż w B 25. To sprawia, że Mercedes SLK może 100 km/h mieć na liczniku po 6,20 s, a prędkość maksymalna to bez 2 km/h równe 250 km/h.

Interesującym jest, że Brabus ma w ofercie też pakiet D 4 dla modelu SLK 250 CDI, choć takiego auta jeszcze nie sprzedaje producent.

Sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych jest dostępny nie tylko do jednostek napędowych po tuningu, ale też do fabrycznych silników. „Wydech” zwieńczony jest czterema eleganckimi końcówkami.

We wnętrzu na razie nie znajdziemy zbyt dużo dodatków Brabusa. Na razie są dywaniki, jest nowa dźwignia zmiany biegów i nakładki na progi z logo tunera.

Obraz

Wkrótce pojawi się zestaw tuningowy do najmocniejszej oferowanej przez Mercedesa odmiany SLK 350.[block position="inside"]7543[/block]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)