Skazany na sukces, czyli historii Ferrari część 1 [geneza motoryzacji]

Skazany na sukces, czyli historii Ferrari część 1 [geneza motoryzacji]

Ferrari 166
Ferrari 166
Piotr Wielgus
18.08.2011 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:10

Ta marka była niejako skazana na sukces. Czekano tylko na to, czy jej produkty będą hitem lokalnym, czy może zdominują świat. Dziś dla wielu Ferrari to marka numer 1.

Początek marki Ferrari datowany jest na rok 1929. Wtedy Enzo Ferrari otworzył zakład, w którym wytwarzał samochody wyścigowe. W jego warsztacie powstawały auta, które bardzo szybko zrobiły furorę na torach wyścigowych całej Europy.

Ferrari 166
Ferrari 166

W roku 1947 powstał model o oznaczeniu 125 S. Był on wyposażony w silnik V12 o skromnej jak na Ferrari pojemności 1,5 litra. Ten samochód miał być pierwszym autem Ferrari stworzonym poza tory wyścigowe. Jednak tak naprawdę pierwsze Ferrari, które powstało jako klasyczny samochód sportowy przystosowany do normalnego ruchu drogowego, zadebiutowało w 1948 roku. Był to typ 166.

Ferrari 342 America
Ferrari 342 America

Podczas projektowania tego modelu Enzo Ferrari skorzystał z doświadczenia, jakie zebrał, angażując się w sport wyścigowy. W aucie zastosowano rasowy silnik dwunastocylindrowy, podobnie jak w przypadku 125 S, o małej jak na włoską firmę pojemności 2,0. Samochód skonstruował Gioacchino Colombo, były projektant Alfa Romeo. Bezpośrednim następcą tego modelu było Ferrari 342 America.

Ferrari 342 America
Ferrari 342 America

Silnik zastosowany w tym modelu wyznaczał zupełnie nowe standardy. Był to Lampredi 60° V12 o pojemności ponad 4 litrów, zasilanie stanowiły 3 gaźniki Weber 40 DCF. Moc Auta wahała się od 200 do 220 KM. Bez wątpienia Ferrari 342 America był jednym z najbardziej pożądanych samochodów tamtych czasów. Tym bardziej dziwi, że wyprodukowano  zaledwie sześć egzemplarzy tego samochodu. Jeden z nich, fabrycznie wzmocniony do 300 KM, trafił do króla Belgii Leopolda II.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)