Nowe, stare przebranie – G-Power X5 xDrive48i Typhoon (2011)

Nowe, stare przebranie – G‑Power X5 xDrive48i Typhoon (2011)

Nowe, stare przebranie – G-Power X5 xDrive48i Typhoon (2011)
Olgierd Lachowski
22.08.2011 11:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:11

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

G-Power już ponad dwa lata temu zaprezentował pierwszy raz podobną wersję SUV-a BMW, wyposażoną w 525-konny silnik. Teraz tuner odgrzewa ten stary kotlet z bardzo drobnymi zmianami.

Po raz kolejny nadwozie wyposażono w ten sam pakiet stylistyczny. Z przodu zderzakospojler, pokrywa silnika z otworami wentylacyjnymi (to nowość), z boku nakładki na błotniki i listwa z otworem pod progiem, a z tyłu z kolei mamy do czynienia z nowym zderzakiem i spojlerem dachowym. Dzięki tym modyfikacjom auto stało się bardziej muskularne, ale nie ma mowy o wjechaniu nim w jakikolwiek teren.

Obraz

Zresztą nie pozwolą na to koła z 23-calowymi felgami o szerokości 11 cali z przodu i 12 z tyłu, na które założono opony 315/25 R 23. Opony za to przydadzą się przy szybkiej jeździe, a to akurat X5 po tuningu potrafi. Auto 100 km/h osiąga po 4,70 s i rozpędza się do 275 km/h. Jest to możliwe dzięki podkręconemu silnikowi.

Seryjne BMW X5 xDrive48i wyposażone jest w motor V8 o objętości skokowej 4,8 l. W swoim wnętrzu silnik kryje m.in. po cztery zawory na cylinder oraz systemy Double VANOS i Valvetronic. Normalnie jednostka napędowa rozwija moc 355 KM przy 6300 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy to 475 Nm w zakresie od 3400 do 3800 obr./min.

Obraz

G-Power zastosował napędzaną od wału korbowego paskiem zębatym sprężarkę mechaniczną ASA T1-522, która jest rozwinięciem wcześniej stosowanej T1-521. Aby kompresor się nie zatarł, został podłączony do systemu smarowania motoru. Ogromne ilości powietrza zasysane są otworami w przednim zderzaku, następnie sprężane, by potem trafić do międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego, aż wreszcie wpadają do silnika.

Ciśnienie doładowania wynosi 0,5 bara, a przyrost mocy to 170 KM. Obecnie X5 może pochwalić się mocą 525 KM przy 6100 obr./min i dużym, bo wynoszącym 600 Nm, maksymalnym momentem obrotowym osiąganym przy 5300 obr./min – zatem znacznie wyżej niż w wozie fabrycznym.

Trzeba też wiedzieć, że ta wielka moc osiągana jest również dzięki nowemu układowi wydechowemu, którego rury wykonano ze stali kwasoodpornej. Wydech wyposażono w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki.

Obraz

Co prawda inżynierowie pracujący w G-Power nie wymienili układu hamulcowego, ale zwiększyli za to nieco jego skuteczność dzięki lepszemu chłodzeniu. Powietrze omywające tarcze dostaje się do samochodu przez otwory w przednim zderzaku.

Z białą karoserią kontrastuje czarno-brązowe wnętrze. Czarna jest większa część tapicerki, ale na przykład siedzenia i część boczków drzwi pokryto skórą w kolorze brązowym. G-Power wymieniło także kierownicę i dodało kilka elementów, wśród których jest m.in. nowy prędkościomierz.

Obraz

BMW X5 xDrive48i w nowym starym przebraniu nadal imponuje gabarytami, mocą i osiągami, choć trzeba przypomnieć, że G-Power ma na swoim koncie znacznie mocniejsze wersje X5 i X6. Gorszą wiadomością jest to, że wszystko kosztuje. Ile? Tego nie wiemy, ale na pewno dużo.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N62B48
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor ASA T1-522
  • Moc maksymalna: 525 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,40 KM/l (seryjny – 73,97 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 11,0 x 23″ Silverstone RS
  • Koła tylne: 12,0 x 23″ Silverstone RS
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2180 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,15 kg/KM (seryjny – 6,14 kg/KM)
  • Długość: 4854 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside7446/block

Źródło: G-Power

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)