Nowe serce, stara dusza - Jeep Wrangler (2012)

Jeep upublicznił szereg informacji na temat nowego Wranglera (2012). Zmiany dotyczą głównie silników i układów napędowych.
Jak powiedział Mike Manley, dyrektor generalny marki Jeep, nowy Wrangler to nowe serce, ale stara dusza - wiele w tym prawdy, ponieważ w gamie silnikowej zamiast dotychczasowego V6 3,8 pojawi się mocniejszy, oszczędniejszy i nagrodzony przez Ward Magazine silnik V6 Pentastar 3,6 litra (285 KM, 353 Nm). Z obiegu wypadnie także stara, 4-biegowa, automatyczna przekładnia — zastąpi ją nowa, znana z Cherokee, o 5 przełożeniach. Po raz pierwszy z tym silnikiem będzie oferowana także skrzynia manualna o 6 biegach.
Nowy Jeep z tym silnikiem rozpędzi się do 100 km/h w około 8,5 sekundy. Wrangler będzie dostępny w czterech wersjach - Sport, Sport S, Sahara i Rubicon. Przy czym przy Sahara i Rubicon będą oferowane z twardym, zdejmowanym dachem w kolorze nadwozia.
Zobacz również: Jeep Renegade (2015) Limited 2.0 Multijet AWD - test napędu
Pojazd ogólnego przeznaczenia, czyli jak powstał Jeep [geneza motoryzacji]
Zmiany te w połączeniu z przeprowadzonym rok temu liftingiem wnętrza mają przyciągnąć wielu nowych klientów, którzy zamarzą o prawdziwym aucie terenowym z nowoczesnymi technologiami, takimi jak aktywne mechanizmy różnicowe czy elektroniczne blokady poparte świetną geometrią terenową. Przy zachowaniu swojej podróżniczej duszy samochód ma także lepiej się prowadzić na zwykłych, utwardzonych drogach.
Jeep Wrangler Blue Crush – tuning według MOPAR [odsłona 1]
Jeep Wrangler Pork Chop – tuning według MOPAR [odsłona 2]
Jeep Wrangler JK-8 Independence – tuning według MOPAR [odsłona 3]
Jeep Wrangler Renegade – tuning według MOPAR [odsłona 4]
Źródło: Informacja prasowa
Ten artykuł ma 3 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze