Luksus i moc – Brabus CL 500 4Matic BlueEFFICIENCY B50-520 (2011)

Luksus i moc – Brabus CL 500 4Matic BlueEFFICIENCY B50‑520 (2011)

Luksus i moc – Brabus CL 500 4Matic BlueEFFICIENCY B50-520 (2011)
Olgierd Lachowski
30.08.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:14

W zeszłym roku Mercedes-Benz odświeżył swoje flagowe coupé – model CL. Wśród zmian pojawił się nowy silnik w wersji CL 500. Teraz tym wozem zajął się Brabus, a o efekcie możecie przeczytać poniżej.

Obecnie Mercedes CL 500 jest napędzany następcą silnika o kodzie M273 oznaczonym symbolem M278. Motor ten ma 8 cylindrów w układzie widlastym o łącznej objętości niespełna 4,7 l. W przeciwieństwie do 5,5-litrowego M273 nowy motor jest wspomagany dwiema turbosprężarkami, które pracują z ciśnieniem 0,9 bara. M278 jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, w którym dawkowaniem benzyny zajmują się piezoelektryczne wtryskiwacze.

Obraz

Seryjna jednostka napędowa ma moc 435 KM przy 5250 obr./min (o 47 KM więcej niż w M273) i maksymalny moment obrotowy aż 700 Nm przy 1800-3500 obr./min (więcej o 170 Nm niż w M273).

Pracownicy z Bottrop dokonali tylko drobnych zmian, by podnieść parametry jednostki napędowej. Wśród najważniejszych modyfikacji jest nowe oprogramowanie sterujące silnikiem, które zwiększa ciśnienie doładowania (nie wiadomo o ile) oraz nowa, większa chłodnica cieczy chłodzącej.

Obraz

Te proste modyfikacje sprawiły, że M278 może się poszczycić mocą 520 KM przy 5250 obr./min i o 120 Nm większym momentem obrotowym niż silnik seryjny (przy tych samych obrotach wału korbowego, co w jednostce fabrycznej).

Napęd standardowo jest realizowany przez tylne koła (lub przez wszystkie, jak w tym przypadku - 4Matic), a sterowanie nim odbywa się w 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-Tronic Plus.

W porównaniu z seryjnym samochodem Brabus jest nieco szybszy niż wóz seryjny. Od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza o 0,40 s szybciej niż Mercedes, a więc w 4,50 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od tego jaką zażyczy sobie klient. Elektroniczny ogranicznik może zostać ustawiony w trzech pozycjach: 250 km/h, 275 km/h lub aż 300 km/h.

Oczywiście tuner oferuje szeroką listę zmian obejmujących nie tylko silniki. Do CL 500 dostępny jest zestaw eleganckich spojlerów, na które składa się zmodyfikowany przedni zderzak z dodatkowymi światłami, listwy progowe, nakładka na tylny zderzak oraz dyskretna listwa na pokrywę bagażnika.

Uzupełnieniem wyglądu są koła w rozmiarach od 19” do 22”. W prezentowanym aucie zainstalowano felgi 20-calowe i 22-calowe. Po lewej stronie wozu są mniejsze koła Monoblock F Liquid Titanium, a po prawej większe Monoblock G Platinum Edition.

Właściciele mogą zakupić też nowe, lepsze układy hamulcowe. Z przodu mogą się znaleźć tarcze o średnicy aż 405 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcze 380-milimetrowe z zaciskami 6-tłoczkowymi.

Są oczywiście także możliwości uatrakcyjnienia i tak już luksusowej kabiny CL-a. Brabus proponuje kilka dodatków, takich jak nowe koła kierownicy, dywaniki itd., ale są też kompletne zestawy tapicerskie i dodatki multimedialne. Rzecz jasna tuner jest w stanie spełnić każde życzenie klienta pod warunkiem, że jest on posiadaczem odpowiednio grubego portfela.

Obraz

Auto w nowej wersji zostanie zaprezentowane na najbliższych targach samochodowych we Frankfurcie. Chwilo zdjęcia nie są najwyższej jakości.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M278
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4663 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 520 KM przy 5250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,52 KM/l (seryjny – 93,29 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 1800-3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
  • Typ napęd: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 12-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 19”-22”
  • Koła tylne: 19”-22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2070 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,98 kg/KM (seryjny – 4,76 kg/KM)
  • Długość: 5095 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Rozstaw osi: 2955 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 250 km/h, 275 km/h lub 300 km/hblock position=\inside7401/block

Źródło: autoblogBrabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)