Volkswagen także wyłącza cylindry [wideo]

Volkswagen także wyłącza cylindry [wideo]

Volkswagen także wyłącza cylindry [wideo]
Bartosz Pokrzywiński
04.09.2011 16:00, aktualizacja: 12.10.2022 16:44

Dezaktywacja kilku cylindrów staje się coraz częstszym zabiegiem, na który decydują się producenci chcąc zmniejszyć spalanie oraz emisję CO2. Teraz swój projekt zaprezentował Volkswagen, który jako pierwszy chce wyłączać cylindry w zaledwie czterocylindrowej jednostce.

Dezaktywacja kilku cylindrów staje się coraz częstszym zabiegiem, na który decydują się producenci chcąc zmniejszyć spalanie oraz emisję CO2. Teraz swój projekt zaprezentował Volkswagen, który jako pierwszy chce wyłączać cylindry w zaledwie czterocylindrowej jednostce.

Jakiś czas temu Amerykanie stosowali ten system w silnikach HEMI. W tym roku znowu zrobiło się o tym głośniej, kiedy Mercedes opublikował informacje o nowym SLK 55 AMG, który zamiast "klasycznego" downsizingu postanowił reanimować technologię polegającą na wyłączaniu kilku cylindrów.

W danym zakresie obrotów, na danym biegu podczas jazdy z tą samą prędkością, część z cylindrów zostaje całkowicie wyłączona, przez co nie dopływa do nich paliwo. Kilka dni temu pisaliśmy o nowych Audi S6, S7 oraz S8. Producent z Ingolstadt także zastosował tam ten sam patent pracując na ośmiocylindrowym silniku.

Obraz

Volkswagen poszedł o krok dalej. Centrala z Wolfsburga wzięła na warsztat czterocylindrową jednostkę 1,4 TSI i okazało się, że możliwe jest wyłączenie dwóch z czterech cylindrów. Przykładowo podczas jazdy z prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu, specjalne sensory badają poziom wciśnięcia pedału gazu i jeśli jest to opłacalne z punktu widzenia spalania, wałek rozrządu "deaktywuje" zawory w dwóch cylindrach.

Dzięki temu w uśrednionym cyklu, auto spala o 0,6 litra paliwa mniej na 100 kilometrów. Cylindry wyłączają się w zakresie od 1400 do 4000 obrotów, a wartość momentu obrotowego pomiędzy 25-75 Nm.

Volkswagen cylinder deactivation technology on 4-cylinder engine introduced

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)