We współpracy… - Cam Shaft 458 Italia (2011)

We współpracy… - Cam Shaft 458 Italia (2011)

We współpracy… - Cam Shaft 458 Italia (2011)
Olgierd Lachowski
09.09.2011 11:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:17

Czytelnicy, którzy z Autokultem są nieco dłużej, być może kojarzą firmę Cam Shaft. Teraz ten tuner z Niemiec, przy współpracy z firmą Wimmer, uatrakcyjnił wizualnie i podkręcił sportowe Ferrari 458 Italia.

Czytelnicy, którzy z Autokultem są nieco dłużej, być może kojarzą firmę Cam Shaft. Teraz ten tuner z Niemiec, przy współpracy z firmą Wimmer, uatrakcyjnił wizualnie i podkręcił sportowe Ferrari 458 Italia.

Cam Shaft pojawił się raz na łamach Autokultu przy okazji prezentacji przerobionego Cadillaca CTS-V. Wygląda na to, że Niemcy mają bardzo szeroki wachlarz pomysłów, skoro swoją uwagę przenieśli z USA do Włoch. A padło na wóz nie byle jaki, bo Ferrari 458 Italia.

Bolid z Maranello posiada 4,5-litrową „V-ósemkę” o oznaczeniu Tipo F142. To wolnossący motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindrów, osiągający moc 570 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 6000 obr./min. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pomocą 7-biegowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Cam Shaft 458 Italia fot.10
Cam Shaft 458 Italia fot.10

Ważące 1540 kg Ferrari do 100 km/h katapultuje się w ok. 3,40 s, a jego katalogowa prędkość maksymalna to 325 km/h (dziennikarze wycisnęli nawet 330 km/h).

A jakie jest 458 Italia po tuningu? Przede wszystkim oślepia (w słońcu) chromowanym dachem, progami i „wąsami” w przednim zderzaku. Nie jest to jednak powłoka galwaniczna, a doskonale przylegająca, sprawiająca bardzo dobre wrażenie folia. Także folią przyciemniono tylne światła, natomiast seryjne 20-calowe felgi zostały polakierowane na czarno.

Cam Shaft 458 Italia fot.12
Cam Shaft 458 Italia fot.12

Skąd taki pomysł na „pokolorowanie” samochodu? Nie wiem, ale być może inspirowane jest historią Ferrari. W przeszłości zdarzały się egzemplarze o właśnie takim malowaniu.

Cam Shaft podjął współpracę ze znaną firmą przerabiającą Porsche (jako pierwsi i jedyni na razie podkręcili 911 GT2 RS), z Wimmerem. Ekipa z Solingen za cenę 2999 euro zmieniła nieco ustawienia centralnej jednostki sterującej, dzięki czemu Ferrari ma teraz moc 588 KM i moment obrotowy 562 Nm.

Cam Shaft 458 Italia fot.14
Cam Shaft 458 Italia fot.14

Ani osiągi wozu, ani koszt ofoliowania nie zostały podane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, Tipo F142
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 588 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,70 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20″
  • Koła tylne: 10,5 x 20″
  • Opony przednie: 235/35 R 20
  • Opony tylne: 295/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,62 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1213 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside7343/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)