A we Frankfurcie… - BMW Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio (2011) [aktualizacja]

A we Frankfurcie… - BMW Alpina B6 Bi‑Turbo Cabrio (2011) [aktualizacja]

A we Frankfurcie… - BMW Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio (2011) [aktualizacja]
Olgierd Lachowski
16.09.2011 11:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:19

Salon we Frankfurcie zbliża się wielkimi krokami, a tam Alpina przedstawi nowy kabriolet. Ekipa z Buchloe wystawi tam przerobione BMW serii 6. Już teraz wiemy o nim co nieco.

Salon we Frankfurcie zbliża się wielkimi krokami, a tam Alpina przedstawi nowy kabriolet. Ekipa z Buchloe wystawi tam przerobione BMW serii 6. Już teraz wiemy o nim co nieco.

Co prawda Alpina chyba zacznie od przedstawienia kabrioletu, a nie jak pisałem w maju coupé, ale to nie zmienia specjalnie faktu, że będzie to nowy model.

Obraz

Widoczny na zdjęciu egzemplarz bazuje na wersji 650i Cabrio. Seryjne auto jest wyposażone w silnik N63B44. To 4,4-litrowa jednostka „V-ósemka” z dwiema turbosprężarkami Garrett. Motor legitymuje się mocą 408 KM przy 5500-6400 obr./min i momentem obrotowym 600 Nm dostępnym w bardzo szerokim zakresie, bo od 1750 obr./min do 4500 obr./min.

Ważące ponad 2 tony luksusowe Cabrio jest też bardzo szybkie, bo do 100 km/h przyspiesza w 5,00 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Wóz przygotowany przez BMW Alpinę jest jednak jeszcze szybszy.

Parametry drogowe poprawiły się dzięki mocniejszemu silnikowi. Zwiększone ciśnienie doładowania pozwoliło wycisnąć z motoru dodatkowe 99 KM mocy i 100 Nm momentu obrotowego. Obecnie moc maksymalna wynosi 507 KM przy 5500 obr./min, a moment obrotowy na wale korbowym to 700 Nm. Zmienił się za to zakres dostępności szczytowej wartości momentu. Dolna granica jest teraz przy 3000 obr./min, natomiast górna przy 4750 obr./min.

Co prawda przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie zmieniło się aż tak bardzo, bo spadło do 4,80 s, ale po usunięciu ogranicznika prędkość maksymalna podniosła się do 311 km/h.

Lepsze osiągi nie są okupione wielkim zużyciem paliwa. W cyklu kombinowanym jest ono większe o zaledwie 0,2 l na 100 km.

Obraz

Mimo wcześniejszych informacji o prezentacji samochodu dopiero w Genewie w przyszłym roku (prawdopodobnie wkradł się błąd do jednego z serwisu i my go powieliliśmy), auto zostanie pokazane we Frakfurcie.

[Aktualizacja 15 września 2011]

Dostępna jest większa ilość oficjalnych zdjęć zrobionych na zlecenie Alpiny. Dodaliśmy także kilka fotografii egzemplarza salonowego w tradycyjnym dla tunera niebieskim kolorze.

[Aktualizacja 1 grudnia 2011]

BMW Alpina niedawno udostępniła szczegółowe dane na temat tego samochodu. M.in. silnik ma większą moc, a auto osiąga większą prędkość i lepiej przyspiesza. Szczegółowe, poprawione dane techniczne znajdują się poniżej.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 3000-4750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 8,5 x 20\ Alpina Classic 20\
  • Koła tylne: 9,5 x 20\ Alpina Classic 20\
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2015 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1373 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 317 km/hblock position=\inside7289/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)