Mercedes-Benz C Coupé DTM (2012) [technika wyścigowa odc.47]

Mercedes jako ostatnia firma pokazał swoje nowe auto, które wystartuje w przyszłorocznym DTM. Zgodnie z nowym regulaminem wóz musi mieć nadwozie coupé, więc stuttgarcki producent skorzystał z modelu C Coupé.

Odsłonięcia modelu dokonali Michael Schumacher i Nico Rosberg, którzy z serią DTM nie mają nic wspólnego, ale są największymi gwiazdami Mercedesa.

W swojej notce prasowej Mercedes skupił się na tym, co powiedzieli Schumacher, Rosberg i Paffett oraz na ilości zwycięstw w DTM (rzeczywiście liczba imponująca), ale Autokult to nie brukowiec dla różowych blondynek, więc ja napiszę tylko o tym, co wiemy na temat technicznej strony samochodu.

A wiemy niewiele. Mercedes wykorzysta najprawdopodobniej zeszłoroczny silnik V8 o objętości skokowej 4,0 l i, najprawdopodobniej, będzie miał on moc około 460 KM (tak, jak w zeszłym sezonie), a nie 500 KM, jak sugerują niektóre serwisy internetowe.

Wiele części tego bolidu będzie wspólnych z Audi i BMW. Będą to m.in. przednia rama pomocnicza, piasty kół, felgi itd.

Na jednej z witryn motoryzacyjnych widnieje informacja, że wóz ma ważyć około 1050 kg. Jego długość to 5010 mm, a szerokość 1950 mm. Oba te wymiary są identyczne, jak w Audi A5 DTM. Nie wiem czy to błąd, czy też nowe regulacje techniczne nakazują zachowanie konkretnych wymiarów.

Zobacz również: Super Drag Race 2012

Wysokość C Coupé DTM to 1210 mm, a więc o 60 mm więcej niż w przypadku Audi.

Podobnie jak Audi i BMW, Mercedes-Benz będzie korzystał układu hamulcowego z węglowymi tarczami hamulcowymi.

Budową samochodów, tak jak miało to miejsce do tej pory, zajmie się firma HWA, której założyciele i pracownicy pracowali kiedyś dla AMG.

Więcej szczegółów na temat tego i innych aut DTM nadchodzącego sezonu nie jestem w tej chwili w stanie podać, ponieważ ich po prostu nie ma.

Zobacz też:

BMW M3 DTM

BMW oficjalnie wraca do DTM!

Mercedes-Benz C DTM (1994) [historia motorsportu]

W poprzednim odcinku:

Audi A5 DTM

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90o
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 4000 cm3
  • Moc maksymalna: ≈ 460 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 115,00 KM/l
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: ≈ 1050 kg
  • Długość: 5010 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1210 mm

Źródło: Mercedes-Benzautowp (foto)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW