Oklejona - Anderson Germany Panamera Turbo Red Race Edition (2011)


Firmę Anderson Germany dobrze znamy. Tuner zajmuje się różnymi autami z lepszym lub gorszym skutkiem. Ostatnio padło na Porsche Panamerę.
Głównym motywem zmian tuningowych jest folia. Chodzi o folię winylową, którą oklejono większą część nadwozia. Folia imituje czerwony matowy lakier.
Pokryto nią zarówno oryginalne części karoserii, jak i te przerobione przez tunera. A przerobione, a raczej zmienione, zostały przedni i tylny zderzak. Dodano także nakładkę na próg, „dyfuzor”, tylny spojler oraz brewki na tylne światła.
Tylne skrzydło moim zdaniem całkiem nieźle pasuje do sylwetki samochodu. Tylny zderzak został „podziurawiony” otworami przypominającymi te z Audi R8. W progu znalazło się miejsce na wlot powietrza (który niczemu nie służy).
Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika
Od całego nadwozia zdecydowanie odróżniają się pokrywy silnika i bagażnika oraz oprawy zewnętrznych lusterek. Sprawiają one wykonanych z włókna węglowego, ale podejrzewam, że są po prostu oklejone folią jak reszta karoserii.
Uzupełnieniem pakietu są spore, bo 22-calowe koła pomalowane na błyszczący czarny kolor, które „obuto” w opony 265/30 na kołach przednich i 295/25 na osi tylnej.
W kabinie pasażerskiej, jak to bywa często w tuningu, dominuje pikowana skóra, Alcantara® i włókno węglowe. Dla przełamania monotonnej czerni we wnętrzu użyto czerwonych nici, które nawiązują do barwy nadwozia.
Porsche Panamera po tuningu Anderson Germany „przyziemiła” o 40 mm. Było to możliwe po zastosowaniu pakietu zawieszenia (nie wiadomo dokładnie, o co chodzi).
Seryjny samochód jest napędzany przez 8-clindrowy silnik o objętości skokowej 4,8 l, z którym współpracują dwie turbosprężarki. Ich pomoc pozwala uzyskiwać moc równych 500 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 700 Nm.
Po zmianie układu wydechowego na bardziej sportowy oraz po ingerencji w oprogramowanie ECU silnik potrafi wykrzesać z siebie o 85 KM mocy więcej niż ma to miejsce w fabrycznej jednostce napędowej.
Anderson Germany nie potrafi podać informacji, jakimi osiągami dysponuje podkręcone auto. Nie podano również ceny tuningu.
Wozu nie można oglądać na salonie we Frankfurcie.
Konkurencja
9ff Panamera Turbo PT-55 [550 KM, 308 km/h]
Caractere Panamera Turbo Concept [605 KM]
Cargraphic Panamera Turbo Stufe 1 [550 KM]
Edo Competition Panamera Turbo Moby Dick [750 KM, 340 km/h]
FAB Panamera Turbo [700 KM, 330 km/h]
Gemballa Panamera Turbo Mistrale Stufe 2 [700 KM]
Mansory Panamera Turbo C One [690 KM, 328 km/h]
Mcchip Panamera Turbo Stufe 1 [550 KM, 311 km/h]
SpeedART Panamera Turbo SP9–650 [650 KM, ponad 322 km/h]
Sportec Panamera Turbo SP 560 [553 KM, 315 km/h]
TechArt Panamera Turbo Aero I [580 KM, 315 km/h]
TechArt Panamera Turbo Concept One [650 KM]
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4806 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 585 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 121,72 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 22″
- Koła tylne: 22″
- Opony przednie: 265/30 R 22
- Opony tylne: 295/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2045 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,50 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
- Długość: 4970 mm
- Szerokość: 1931 mm
- Wysokość: 1378 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2920 mm
Źródło: carscoop
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze