V12 lepsze od V8 – MKB GL 500 4Matic P 670 (2011)

V12 lepsze od V8 – MKB GL 500 4Matic P 670 (2011)

V12 lepsze od V8 – MKB GL 500 4Matic P 670 (2011)
Olgierd Lachowski
24.09.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:21

Mające swoją siedzibę w Winnenden przedsiębiorstwo MKB postanowiło wykorzystać metodę stosowaną szeroko przez Brabusa do tuningu wielkiego SUV-a – modelu GL w wersji 500. Czy 670 KM wystarczy do sprawnej jazdy po autostradach?

Mające swoją siedzibę w Winnenden przedsiębiorstwo MKB postanowiło wykorzystać metodę stosowaną szeroko przez Brabusa do tuningu wielkiego SUV-a – modelu GL w wersji 500. Czy 670 KM wystarczy do sprawnej jazdy po autostradach?

Ten luksusowy SUV Mercedesa dość często bywa obiektem tuningu, zatem informacja, że zajęła się nim firma MKB Power raczej nikogo nie zdziwi. Natomiast może zaskoczyć fakt, że tuner sięgnął po brabusowską metodę budowania supersamochodów, czyli „przeszczep” silnika i stworzył auto mocniejsze niż firma z Bottrop.

Obraz

Bazą do tuningu jest model GL 500 4Matic wyposażony w 8-cylindrowy widlasty silnik o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90[sup]o[/sup]. Oznaczona symbolem M273 KE 55 jednostka napędowa ma moc 388 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 2800-4800 obr./min. Z motorem sprzężona jest 7-biegowa skrzynia automatyczna przekazująca napęd do wszystkich kół.

Ważący prawie 2,5 tony GL dysponuje co najmniej przyzwoitymi osiągami. Od 0 do 100 km/h wóz przyspiesza w zaledwie 6,50 s.

Obraz

Aby zbudować supermocnego SUV-a jednostka M273 musiała ustąpić miejsca innej jednostce napędowej. Niestety z informacji prasowej MKB dowiemy się tylko, że nowy silnik to 12-cylindrowiec po tuningu. Na szczęście zdjęcie, które otrzymałem od MKB było podpisane, a napis brzmiał „M275”.

M275 AMG to 12-cylindrowy silnik o 6 litrach objętości skokowej, z którym współpracują dwie turbosprężarki. Jednostka ma moc od 612 KM do 670 KM, ale skoro tuner twierdzi, że podkręcał nowe „serce” Mercedesa GL, to wskazuje to na to, że bazą była słabsza 612-konna wersja.

Silnik legitymuje się mocą 670 KM i ogromnym, bo wynoszącym 1200 Nm, maksymalnym momentem obrotowym. Duża masa nie była przeszkodą w poprawieniu czasu przyspieszania do 100 km/h, które teraz trwa tylko 4,40 s! Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 270 km/h.

Obraz

Poza silnikiem zmieniło się tylko jedno – hamulce. Zamiast seryjnych tarcz są teraz 380-milimetrowe ceramiczne dyski z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu.

MKB zrezygnowało z innych modyfikacji – nie ma np. obniżonego zawieszenia, ani wielkich kół, więc GL powinien jeździć w lekkim terenie nie gorzej niż do tej pory.

Obraz

Budując P 670 MKB przebiło mocą i przyspieszeniem Brabusa GL 63 AMG Biturbo (ten drugi ma prędkość wynoszącą równe 300 km/h). Co prawda Brabus dużo dalej posunął się w ulepszeniach modernizując na przykład wnętrze, ale jeśli komuś wystarczy luksus seryjnej kabiny pasażerskiej, to na pewno atutem MKB będzie cena gotowego wozu wynosząca 217 568 euro bez VAT. Dużo? Brabus kosztuje prawie 440 tys. euro (z 19% VAT). Czas oczekiwania na GL 500 4Matic P 670 wynosi 6 miesięcy.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, M275
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 670 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,04 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 1200 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczna, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 275/55 R 19
  • Opony tylne: 275/55 R 19

Masy i wymiary:

  • Długość: 5088 mm
  • Szerokość: 1920 mm
  • Wysokość: 1840 mm
  • Rozstaw osi: 3075 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 270 km/hblock position=\inside7245/block

Źródło: MKB

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)