Toyota chce bezprzewodowego ładowania

Toyota także przygotowuje się do rewolucji w dziedzinie ładowania baterii samochodów z napędem elektrycznym.

Toyota Prius

Toyota Prius

Co jest największą bolączką samochodów z napędem elektrycznym? Zasięg maksymalny oraz długi czas ładowania, przez co auto musi stać całą noc w przydomowym garażu lub przy każdym możliwym postoju kierowca musi szukać stacji dokującej.

Już od dawna mówi się o tym, że w przyszłości gniazdkowozy oraz hybrydy typu plug-in, czyli takie z możliwością doładowywania akumulatorów, będą mogły korzystać z indukcyjnego ładowania baterii.

System opracowywany przez Toyotę ma przejść pierwsze oficjalne testy jeszcze w lutym. Chodzi o to żeby po wjechaniu na dane miejsce parkingowe i odpowiednim ustawieniu auta możliwe było ładowanie baterii bez podłączania czegokolwiek.

W praktyce więc kierowca będzie mógł niemal całkowicie zapomnieć o tym, że jeździ gniazdkowozem, bowiem przy szybkim rozwoju infrastruktury jego auto będzie ładowane podczas każdego postoju w centrum handlowym, w domu czy pod biurowcem.

Co więcej, Toyota chce także wprowadzić modyfikację do systemu inteligentnego parkowania. Żeby ładowanie baterii przebiegło możliwie jak najszybciej i najbardziej wydajnie, kierowca musi zatrzymać się w ściśle określonym miejscu. Właśnie o to ma zadbać rozbudowany system Intelligent Parking Assist.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Ferrari California T – więcej mocy [aktualizacja] Nowa Honda Civic Type R – koncept w Genewie [aktualizacja] McLaren 650S – wiemy już wszystko [aktualizacja] Nowy supersamochód Arash Cars już pod koniec lutego [aktualizacja] Opel Astra OPC EXTREME – zapowiedź najszybszej drogowej Astry [aktualizacja] Produkcyjna Toyota FT1 i nowe BMW Z4 będą bliźniakami! [aktualizacja] Fiat 500L Beats Edition - by Dr. Dre Polestar Volvo S60 na V8 Supercars Bugatti nie sprzedało jeszcze 40 Veyronów Schumacher nadal wybudzany ze śpiączki TechArt przygotowuje 911 Turbo S! Williams Martini Racing - Martini wraca do F1? Nowe BMW serii 2 Active Tourer – premiera przednionapędowego BMW Mercedes Klasy M od Wald International Nowy maluch Peugeota – debiut modelu 108 Oto nowe Renault Twingo [aktualizacja] Audi A4 Avant quattro Jon Olsson Camo Edition dla 50 Szwedów BMW i8 z laserowymi reflektorami już jesienią! [aktualizacja] Qoros 3 Hatch - oficjalne informacje Lexus RC 350 F Sport i koncept RC F GT3 zmierzają do Genewy 29 nowych miejsc odcinkowej kontroli prędkości General Motors zainwestuje ponad miliard złotych w tyską fabrykę Rząd będzie chciał zachęcić Polaków do nowych samochodów

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji