Szóstka na piątkę? – Hartge 650i Cabrio (2011)

Szóstka na piątkę? – Hartge 650i Cabrio (2011)

Szóstka na piątkę? – Hartge 650i Cabrio (2011)
Olgierd Lachowski
26.10.2011 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:30

To już drugi samochód zaprezentowany przez niemieckie Hartge w ostatnich dniach. Po tuningu diesla w BMW 535d teraz Hartge pokazuje swoje możliwości na BMW 650i Cabrio. Czy wzmocniony silnik wraz z kilkoma innymi zmianami czyni z tego auta wóz na piątkę?

To już drugi samochód zaprezentowany przez niemieckie Hartge w ostatnich dniach. Po tuningu diesla w BMW 535d teraz Hartge pokazuje swoje możliwości na BMW 650i Cabrio. Czy wzmocniony silnik wraz z kilkoma innymi zmianami czyni z tego auta wóz na piątkę?

Po owocach pracy takich firm, jak BMW Alpina, Ac Schnitzer, Hamann czy Kelleners, musiała przyjść pora na samochód Hartge – w przeciwnym razie tuner pozostałaby nieco za konkurentami.

Obraz

Pod maską auta znajduje się 4,4-litrowy silnik V8, który w fabrycznym BMW ma moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min oraz moment obrotowy 600 Nm przy 1750-4500 obr./min. Parametry te pomagają osiągnąć dwie turbosprężarki Garrett.

Właśnie w ustawieniach turbosprężarek zaszły zmiany pozwalające przerobionemu autu uzyskać większą moc. Dzięki nowemu modułowi sterującemu jednostka napędowa „szóstki” generuje 490 KM mocy maksymalnej i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odpowiednią oprawę akustyczną gwarantuje nowy sportowy układ wydechowy.

Obraz

Na pewno auto lepiej teraz przyspiesza, ale brakuje konkretnych danych technicznych. Nie wiemy też, czy Hartge usunęło ogranicznik prędkości maksymalnej.

Z zewnątrz samochód po tuningu od wozu seryjnego da się odróżnić po obniżonym zawieszeniu i nowych kołach. W zawieszeniu zmieniono sprężyny, dzięki czemu BMW „przyziemiło” o 30 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Felgi Classic 2 mogą mieć średnicę od 19 do 21” (nie wiadomo, jakie założono na nich opony).

Natomiast w kabinie auto po przeróbkach wyróżnia się aluminiowymi nakładkami na pedały i dywanikami z logo tunera.

Obraz

Po dołączeniu przez Hartge do grupy tunerów zajmujących się BMW 650i klienci mają już całkiem szeroki wybór, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki Garrett
  • Moc maksymalna: 490 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,49 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 19-21”
  • Koła tylne: 19-21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2015 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,11 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1340 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2855 mmblock position=\inside7079/block

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)