Krzysztof Hołowczyc wybiera Mini na rajd Dakar 2012

Krzysztof Hołowczyc wybiera Mini na rajd Dakar 2012

fot. X-raid
fot. X-raid
Marcin Łobodziński
27.10.2011 08:00, aktualizacja: 12.10.2022 12:57

Załoga ORLEN Team - Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin - startująca dotychczas w pucharze świata samochodem BMW X3, w zbliżającym się Dakarze pojedzie najnowszym modelem Mini ALL4 Racing.

Za dostarczenie i serwis samochodu odpowiedzialna będzie firma x-raid, do tej pory przygotowująca dla naszego kierowcy BMW X3 CC. Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin będą piątą załogą Mini zgłoszoną do przyszłorocznego Dakaru. Będą mieli do dyspozycji auto w najwyższej możliwej specyfikacji.

fot. x-raid
fot. x-raid

Oznacza to, że Krzysztof Hołowczyc nieoficjalnie został kierowcą fabrycznym lub przynajmniej dysponującym fabrycznym sprzętem. Start modelem z najlepszą specyfikacją to awans Krzyśka na najwyższy szczebel dakarowej rywalizacji. Kierowca wreszcie może walczyć o zwycięstwo jak równy z równym z takimi świetnymi zawodnikami takimi jak Stephane Peterhansel, który również pojedzie Mini.

Mini ALL4 Racing jest o 29 KM mocniejszy od dotychczasowej maszyny ze stajni X-Raid. 3-litrowy diesel o mocy 315 KM i momencie obrotowym ok. 700 Nm realizuje napęd poprzez 6-biegową skrzynię sekwencyjną Sadev. Samochód jest dużo krótszy od BMW X3. Jego największe zalety to dużo niżej położony środek ciężkości i znacznie lepsze zawieszenie.

fot. x-raid
fot. x-raid

Załoga ORLEN Teamu testowała już nową maszynę na pustyni w Maroku. Hołowczyc jest bardzo zadowolony:

Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku.

Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN, liczy na dobre wyniki swojego podopiecznego, choć zdaje sobie sprawę z nieprzewidywalnego charakteru tej morderczej imprezy. Ważne, że na tyle zaufał Hołowczycowi, że zorganizował dla niego sprzęt najwyższej klasy.

fot. x-raid
fot. x-raid

Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym zdecydują kibice, którzy do końca października mogą nadsyłać swoje propozycje. Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie ORLEN Teamu.

Specyfikacja techniczna Mini 4ALL Racing

Silnik

Wysokoprężny BMW, podwójnie doładowany, rzędowy 6-cylindrowy, 24-zaworowy

Pojemność - 3000 cm[sup]3[/sup]

System paliwowy - Bosch Common Rail, 2000 bar, zwężka regulaminowa 38 mm

Moc maksymalna - 315 KM przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy - 700 Nm/2100 obr./min

Układ napędowy

Sprzęgło - trzytarczowe, metalowe AP Racing

Skrzynia biegów - 6-biegowa, sekwencyjna Sadev

Mechanizmy różnicowe - mechaniczne z mechanizmem samoblokującym X-trac

Zawieszenie i hamulce

Zawieszenie - niezależne z podwójnymi wahaczami, podwójne amortyzatory Reiger

Tarcze hamulcowe wentylowane AP Disc brakes (320 mm x 32 mm) 6-tłoczkowe zaciski AP Racing

Opony 235/85 R16 BF Goodrich

Nadwozie

Kevlarowo-karbonowy kompozyt

Konstrukcja rurowa nadwozia

Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów

Wymiary i masy

Całkowita długość/szerokość/wysokość - 4377 mm/1994 mm/1996 mm

Rozstaw osi  - 2906 mm

Rozstaw kół - 1815 mm

Masa pojazdu gotowego do jazdy - 1900 kg, minimalna zgodna z regulaminem

Źródło: ORLEN TEAMx-raid.de

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)