Najszybszy SLR! Ale w czym? – RENNtech SLR McLaren (2011) [wideo]

Najszybszy SLR! Ale w czym? – RENNtech SLR McLaren (2011) [wideo]

Najszybszy SLR! Ale w czym? – RENNtech SLR McLaren (2011) [wideo]
Olgierd Lachowski
28.10.2011 11:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:30

Amerykański tuner specjalizujący się w przerabianiu Mercedesów intensywnie reklamuje swoje auto jako najszybszego SLR-a na świecie. W czym jest najszybszy? A może w ogóle? Przyjrzyjmy mu się bliżej.

Amerykański tuner specjalizujący się w przerabianiu Mercedesów intensywnie reklamuje swoje auto jako najszybszego SLR-a na świecie. W czym jest najszybszy? A może w ogóle? Przyjrzyjmy mu się bliżej.

Mercedes-Benz SLR McLaren obrósł już prawdziwą legendą. To sportowe i jednocześnie luksusowe auto było produkowane w kilku mniej lub bardziej różniących się od siebie wersjach. Zawsze jednak pod niezwykle długą maską montowano ten sam silnik – choć w różnych specyfikacjach.

Obraz

Była to jednostka V8 o kącie rozwarcia 90[sup]o[/sup] i objętości skokowej 5,4 l. Wyposażony w sprężarkę mechaniczną Lysholm silnik M155 dzięki doładowaniu o nadciśnieniu 0,9 bara w podstawowej odmianie osiągał moc 626 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 780 Nm w zakresie 3250-5000 obr./min.

W podkręconym przez Amerykanów wozie sam motor jest nietknięty, za to przerobiono przewody dolotowe do kompresora i zmieniono nieco jego ustawienia. Poza tym mechanicy zamontowali wydajniejszą pompę cieczy chłodzącej, usprawnili chłodzenie automatycznej 5-biegowej skrzyni przekładniowej i zainstalowali sportowy układ wydechowy. Wszystkim steruje nowa centralna jednostka elektroniczna.

Obraz

Tunerowi udało się w ten sposób osiągnąć moc 770 KM wydobywającym się z czeluści jednostki napędowej, wyposażonej w jeden wałek rozrządu w każdej głowicy i po 3 zawory na cylinder.

Oprócz modyfikacji wokół silnika dokonano też ulepszeń w zawieszeniu. Inżynierowie wstawili wyścigowy zestaw z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce pracy. „Zawias” jest wyposażony w system unoszenia auta o 45 mm.

Obraz

Z zewnątrz auto wyróżnia się kontrastowym malowaniem. Większość nadwozia jest biała, natomiast detale pokryto czarną farbą. Przedni zderzakospojler wymieniono na element wyprodukowany przez firmę Mansory. Koła mają 20-calowe felgi Agetro M140.

Na trzech zdjęciach obok bohatera naszego opisu widać czarnego SLR-a. To właśnie ten wóz jest „Najszybszym SLR-em na świecie” – według RENNtecha. W czym? Chodzi o sprint na ¼ mili, czyli jedyne wyścigi, które tak naprawdę rozumieją Amerykanie.

Obraz

Czarny bolid osiągnął imponujący wynik wynoszący 10,29 s, rozpędzając się na linii mety do 216 km/h. Czas ma lepszy od fabrycznego auta o 1,31 s, czyli naprawdę sporo.

Niestety biały wóz mimo tej samej mocy i wielu innych identycznych zmian nie będzie tak szybki jak czarny. Różnica tkwi w oponach – czarny Mercedes ma gumy Hoosier Drag specjalnie przystosowane do wyścigów na ćwierć mili. Nie nadają się one do codziennego użytkowania. Z drugiej strony gdy kierowca wystartuje spod świateł na skrzyżowaniu, nikt mu precyzyjnie czasu nie będzie mierzył, a różnica nawet 0,3 s na niekorzyść zwykłych opon nie będzie w ogóle odczuwalna przez przeciętnego użytkownika.

Obraz

Opisywany Mercedes-Benz jest jednocześnie najmocniejszym SLR-em, jaki przygotowała firma RENNtech.

PS. Ciekawe, dlaczego nie ma zdjęć tyłu auta. Czyżby był nieskończony? W każdym razie tylny zderzak nie jest jeszcze pomalowany.

RENNtech SLR 10.29 @ 134 mph

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M155
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 770 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 141,57 KM/l (seryjny – 115,10 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1768 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM (seryjny – 2,83 kg/KM)
  • Długość: 4656 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm

Osiągi:

  • Czas przejazdu ¼ mili: 10,29 s / 216 km/hblock position=\inside7070/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)