Maluchy ostrzą kły - przegląd


Ten artykuł ma 14 stron:
Fiat Punto Evo Abarth
Punto Evo to drugi z Abarthów – ten większy i nieco mniej szalony, ale wcale nie wolniejszy. O ile kupując Fiata Punto klient zwraca uwagę przede wszystkim na praktyczne zalety tego auta, o tyle przy zakupie Evo Abartha z pewnością zachwyca się wyglądem auta i myśli o tym, ile da się z niego wycisnąć.
Zobacz również: Jak radzi sobie dołączany napęd 4x4? Seat Tarraco w terenie
A wycisnąć da się sporo, bo Punto już po niecałych ośmiu sekundach na liczniku ma sto kilometrów na godzinę i rozpędza się do 213 km/h. A wszystko to dzięki temu samemu, co w Fiacie 500 Abarth silnikowi o objętości 1,4 l.
Ma on dołączoną do pomocy turbosprężarkę, która pomaga mu osiągnąć moc 165 KM przy 5500 obr./min. Wóz legitymuje się wagą tylko 1260 kg, co na pewno ma korzystny wpływ na dobre osiągi.
O ile Abarth 500 z praktycznego punktu widzenia jest kompletnie pozbawiony sensu, o tyle w Punto, nawet w tej sportowej wersji, można doszukiwać się zalet przydatnych w codziennym użytkowaniu. Tylko czy to ważne w przypadku tego wozu? Na pewno nie w tym porównaniu.
Cena w Polsce: 74 090 zł
Nasz test: Abarth Punto EVO – ukąszony [test autokult.pl]
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, turbo, 1368 cm3
- Parametry jednostki: 163 KM/5500 obr./min, 250 Nm/2250 obr./min
- Masa własna: 1260 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,73 kg/KM
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,90 s
- Prędkość maksymalna: 213 km/h
Uzębienie: Mleczaki
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze