Superlekki, supermocny – Underground Gallardo LP1000-4 Superleggera Twin Turbo (2011)

Superlekki, supermocny – Underground Gallardo LP1000-4 Superleggera Twin Turbo (2011)

Superlekki, supermocny – Underground Gallardo LP1000-4 Superleggera Twin Turbo (2011)
Olgierd Lachowski
16.11.2011 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:36

Ten bolid o niesamowicie długiej nazwie ma też niesamowicie wysoką moc. Co prawda nie jest to najmocniejsze Gallardo prezentowane na łamach Autokultu, ale 1000 KM wydobywające się spod maski Lambo na pewno imponuje.

Ten bolid o niesamowicie długiej nazwie ma też niesamowicie wysoką moc. Co prawda nie jest to najmocniejsze Gallardo prezentowane na łamach Autokultu, ale 1000 KM wydobywające się spod maski Lambo na pewno imponuje.

Na salonie SEMA Show firma Underground Racing pokazała kolejne już 1000-konne Lamborghini. Tym razem powstało ono na bazie Superleggery z 2011 roku.

Mały supersportowiec z Włoch ma pod maską 10-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,2 l, który wytwarza 570 KM mocy maksymalnej przy 8000 obr./min. Oczywiście są to parametry jednostki napędowej w aucie całkiem seryjnym, a więc wozie, którego motor nie ma żadnego doładowania.

Obraz

W Gallardo, które opuściło garaż Underground Racing, jest zupełnie inaczej. Lamborghini ma co prawda ten sam silnik, ale uzbrojony w dwie potężne turbosprężarki i jeszcze bardziej sportowy układ wydechowy. Takie rozwiązanie dało aż 430-konny zastrzyk małemu bykowi.

Jak to się przekłada na osiągi auta? No cóż, trudno powiedzieć, ale w zeszłym roku jeden z właścicieli Gallardo Superleggery o takiej samej mocy rozpędził ten wóz na dystansie 1 mili do 402 km/h! Myślę, że taki wynik może osiągnąć również opisywane dziś auto.

Obraz

Cena przeróbki jest niemała, bo wynosi 94 000 dolarów, ale jeśli kogoś stać na Lamborghini, to wyłożenie kolejnych 100 tys. dolarów nie będzie raczej dla niego problemem. Osoby, którym i te 1000 KM nie wystarczają, mogą zamówić odmianę 1850-konną.

Dane techniczne

  • Typ: V10
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 1000 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 192,16 KM/l (seryjny – 109,53 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana E-Gear
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1493 kg (pomiar SportAuto)
  • Stosunek masy do mocy: 1,49 kg/KM (seryjny – 2,62 kg/KM)
  • Długość: 4386 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Wysokość: 1165 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: Ponad 400 km/hblock position=\inside6949/block

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)