Samochody używaneFiatUżywany Fiat Seicento - typowe awarie i problemy

Używany Fiat Seicento - typowe awarie i problemy

Fiat Seicento
Fiat Seicento
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Artur Kuśmierzak
19.11.2011 21:07, aktualizacja: 30.03.2023 10:17

W historii polskiej motoryzacji było wiele aut, które w różnych okresach miały zmotoryzować nasz kraj. Na początku był to Fiat 126p, później Cinquecento, aż w końcu przyszedł czas na następcę tych dwóch bardzo popularnych modeli, którym zostało Seicento. Jedno jest pewne: prawie każdy miał z tym autem w jakiś sposób do czynienia.

Trzy lata później zdecydowano się na liczbowy zapis nazwy modelu Seicento, który odtąd sprzedawany był jako 600. W 2008 auto zostało wycofane z europejskiego rynku, z wyjątkiem rynku polskiego i włoskiego, gdzie ten niewielki samochód produkowany było do maja 2010 roku.

Silniki

  • R4 0,9 (39 KM)
  • R4 1,1 (52 KM)

Jak widać, paleta silników jest naprawdę skromna więc nie mamy zbyt dużego wyboru. Niestety niezależnie od tego, którą jednostkę napędową wybierzemy, musimy się liczyć z tym, że nie będzie ona wolna od wad. Motor o pojemności 0,9 l lubi zużywać trochę więcej oleju, a w nieco większej jednostce 1,1 często dochodzi do wypalenia uszczelki pod głowicą.

Awaryjność

Trudno wymienić najsłabszą stronę Seicento, bo różnego typu usterek w tym aucie jest naprawdę sporo. Na początek przyjrzymy się jednak problemom z korozją, która atakuje układ wydechowy i zbiornik paliwa. Jeśli nie będziemy regularnie kontrolować stanu zgrzewów baku paliwa, to z powodu przerdzewienia go na wylot może dojść do całkowitego wycieku benzyny.

Z osprzętu silnika najdelikatniejszym elementem jest alternator, który dość często zawodzi. Przy okazji oględzin konkretnego egzemplarza przed zakupem zwróćmy szczególną uwagę na stan półosi napędowych, które z powodu zużycia gumowych osłon mogą przeciekać w miejscu przegubów.

Fiat Seicento
Fiat Seicento© mat. prasowe / Fiat

Typową przypadłością tego modelu jest zacierający się silniczek wentylatora chłodnicy. Nietrwałe są także sprzęgło i łożyska kół. Na polskich drogach dochodzi do wybijania się tulei tylnych wahaczy, uszkodzeniu ulegają też same wahacze i amortyzatory, z których wycieka olej. Synchronizatory biegów w wielu przypadkach również wymagają wymiany.

Naszym zdaniem

Fiat Seicento to samochód skierowany dla osób szukających niewielkiego miejskiego autka, którym doskonale manewruje się na zatłoczonych parkingach. 600 zaskakuje bardzo małym apetytem na stale drożejące paliwo.

Co prawda nie jest to konstrukcja dopracowana jak szwajcarski zegarek, ale mimo licznych usterek koszty ich naprawy są naprawdę niskie, co pozwala cieszyć się tanią eksploatacją. Najtańsze egzemplarze Fiata Seicento można kupić za około 4000 zł, jednak większość z nim ma już za sobą poważne przebiegi i będzie wymagała doinwestowania.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)