Dotrzymane słowo – Wimmer C 63 AMG Eliminator (2011) [aktualizacja]

Dotrzymane słowo – Wimmer C 63 AMG Eliminator (2011) [aktualizacja]

Dotrzymane słowo – Wimmer C 63 AMG Eliminator (2011) [aktualizacja]
Olgierd Lachowski
26.11.2011 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:38

W zeszłym roku na salonie w Essen Wimmer po raz pierwszy pokazał podkręconą przez siebie klasę C w wersji 63 AMG. Przez kolejne miesiące auto przechodziło drobne zmiany. Teraz tuner znowu wystawi w Essen ten sam wóz - już nieco inny. Czy lepszy?

W zeszłym roku na salonie w Essen Wimmer po raz pierwszy pokazał podkręconą przez siebie klasę C w wersji 63 AMG. Przez kolejne miesiące auto przechodziło drobne zmiany. Teraz tuner znowu wystawi w Essen ten sam wóz - już nieco inny. Czy lepszy?

Wimmer zainteresował się Mercedesem-Benzem C 63 AMG wyposażonym w pakiet Performance Package Plus. W tej wersji 6,2-litrowy, 8-cylindrowy silnik ma podniesioną do 487 KM moc maksymalną (bez pakietu moc wynosi 457 KM). Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm przy 5000 obr/min.

Obraz

Początkowo tuner podniósł moc jednostki M156 do 548 KM. Udało się to dzięki zmianie oprogramowania silnika oraz wymianie kolektorów wydechowych i filtrów powietrza na urządzenia K & N. Wzmocnione auto przyspieszało w 4,40 s do 100 km/h, w 12,60 s do 200 km/h, a jego prędkość maksymalna wynosiła 306-308 km/h.

Po kolejnych drobnych zmianach Mercedes zyskał następne 17 KM mocy. Moment obrotowy wynosił 685 Nm. Budowę pierwszej i drugiej wersji oficjalnie wspierała firma Dunlop toteż wóz dostał nazwę C 63 AMG Dunlop-Performance. Podczas pomiarów na włoskim torze Nardò okazało się, że w kwestii przyspieszeń nie jest tak rewelacyjnie, jak zapowiadał to Wimmer. Sprint do setki zajmował 4,80 s, a do 200 km/h – 13,50 s. Prędkość została zablokowana elektronicznie i ustawiona na 306 km/h.

Obraz

Trzecia ewolucja (w której zrezygnowano z nazwy Dunlop-Performance) otrzymała już kompletny sportowy układ wydechowy. W tym przypadku wzrost mocy wyniósł 15 KM do 580 KM. Po tym ulepszeniu ograniczono elektronicznie prędkość maksymalną do 305 km/h.

Najnowsza i prawdopodobnie ostatnia wersja ma zmienione wałki rozrządu, zmodyfikowane głowice cylindrowe i kolektory wydechowe, zmieniony na sportowy układ wydechowy, a także nowe filtry powietrza K & N. Ten Mercedes dysponuje mocą aż 601 KM i maksymalnym momentem obrotowym 720 Nm.

Obraz

Wimmer nadal wykorzystuje zawieszenie KW oraz 19-calowe felgi BBS, które są „obute” w opony Dunlop 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu.

Tuning do tej wersji kosztuje 19 900 euro, czyli około 2 razy więcej niż do niższego poziomu. To drogo jak za jeden kilometr na godzinę więcej prędkości; auto ma prędkość ograniczoną do 306 km/h. Na szczęście na prośbę klienta elektroniczny „kaganiec” jest zdejmowany i wtedy Mercedes może popędzić z prędkością 329 km/h.

[aktualizacja 26 listopada]

Obraz

W tym roku Wimmer poprosił specjalistów z firmy Cam Shaft (znana m.in. z tuningu Cadillaca CTS-V) o pokrycie wozu folią w dwóch jaskrawych kolorach - zielonym i niebieskim. Fakt, że samochód wygląda trochę niepoważnie, ale jest to prawdopodobnie egzemplarz wystawowy.

Nowością wśród zmian mechanicznych jest natomiast układ hamulcowy MOV'IT z ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy 380 mm z przodu i 362 mm z tyłu. Przednie koła zatrzymywane są 6-tłoczkowymi zaciskami, a tylne 4-tłoczkowymi.

Obraz

Przy okazji auto zyskało nową nazwę - Eliminator.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 601 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,81 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19″ BBS
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Dunlop
  • Opony tylne: 265/30 R 19 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1755 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,92 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 329 km/h (ograniczona do 306 km/h)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/23]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)