Audi wyprzedziło Mercedesa i zabiera się za BMW

Audi wyprzedziło Mercedesa i zabiera się za BMW

Audi wyprzedziło Mercedesa i zabiera się za BMW
Bartosz Pokrzywiński
10.12.2011 12:49, aktualizacja: 12.10.2022 13:00

Jeszcze nie tak dawno wybieraliśmy w redakcji samochód roku 2010, a tu już grudzień 2011. Ten rok minął nam bardzo szybko, a pracoholikom z Ingolstadt jeszcze szybciej. Trud i poświęcenie podczas wprowadzania nowych modeli na rynek się opłaciły: Audi po raz pierwszy wyprzedzi Mercedesa w rankingach sprzedaży.

Jeszcze nie tak dawno wybieraliśmy w redakcji samochód roku 2010, a tu już grudzień 2011. Ten rok minął nam bardzo szybko, a pracoholikom z Ingolstadt jeszcze szybciej. Trud i poświęcenie podczas wprowadzania nowych modeli na rynek się opłaciły: Audi po raz pierwszy wyprzedzi Mercedesa w rankingach sprzedaży.

Żeby upewnić się co do pracowitości zakładów z Ingolstadt, wystarczy spojrzeć na kalendarz tegorocznych premier Audi. W marcu do Polski trafiło A6, we wrześniu pojawiło się A6 Avant, październik to już Q3 oraz poliftingowe A5 i A5 Sportback, które objeżdżaliśmy w listopadzie na pięknych drogach w okolicach Szczawnicy.

Od niepamiętnych czasów Mercedes rywalizował z BMW o miano największego producenta klasy premium. W tym roku po raz pierwszy parę rozdzieliło Audi. Wprawdzie w listopadzie Mercedes sprzedał 113 859 aut, co oznacza wzrost o 8% w stosunku do ubiegłego roku, Audi tylko 111 400 samochodów. To jednak wzrost aż o 28% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.

Do listopada 2011 roku w rankingach sprzedaży prowadzi BMW z wynikiem 1 252 205 (+13%). Dalej jest Audi, które sprzedało 1 193 110 (+18%), a trzecie miejsce zajmuje Mercedes, z którego salonów wyjechało 1 136 525 samochodów (+7%).

Jeśli Audi utrzyma drugie miejsce, będzie to najlepszy rok producenta z Ingolstadt w historii. Pod tym względem nieźle radzi sobie także BMW, które najprawdopodobniej pobije swój rekord sprzedażowy z 2007 roku.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)