Tak będzie – Wheelsandmore 599 GTO Stage I (2011)

Tak będzie – Wheelsandmore 599 GTO Stage I (2011)

Tak będzie – Wheelsandmore 599 GTO Stage I (2011)
Olgierd Lachowski
10.12.2011 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:42

Firma Wheelsandmore przygotowała pakiet niewielkich modyfikacji do Ferrari 599 GTO. Co prawda na razie wygląd zewnętrzny możemy podziwiać tylko na wizualizacjach, ale z pewnością już niedługo znajdzie się chętny do przerobienia swojego wozu. Co oferuje tuner?

Do silnika proponuje zmianę centralnej jednostki sterującej oraz sportowy układ wydechowy. Nowe oprogramowanie kosztuje 4202 euro (wszystkie ceny netto). Z kolei „wydech” to wydatek 4286 euro, za które klient otrzyma pakiet z nowymi tłumikami i zaworami sterującymi dźwiękiem samochodu.

Obraz

Nowy układ wylotowy gwarantuje przyrost mocy o 20 KM, co w połączeniu z dodatkowymi 30 KM z elektroniki daje łączną moc silnika 720 KM.

Przypomnę, że pod maską montowana jest 6-litrowa jednostka napędowa o 12 cylindrach. Motor nie posiada doładowania i w seryjnej wersji generuje 670 KM mocy przy 8250 obr./min i 620 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr./min.

Nie znamy osiągów tak podkręconego Ferrari, za to Wheelsandmore poinformowało, że zmiana samego ECU (moc maksymalna silnika – 700 KM) skutkuje wzrostem prędkości d 348 km/h.

Obraz

Jeśli ktoś dysponuje kolejnymi 7394 euro, to firma tuningowa daje możliwość montażu w pełni regulowanego sportowego zawieszenia z systemem unoszenia przedniej osi o 30 mm.

Jedynymi dostępnymi wizualnymi modyfikacjami są koła. Wybór w siedzibie Wheelsandmore jest bardzo duży.

Najtańszy komplet felg i opon kosztuje 8277 euro. Są to felgi 9,0 x 20” z przodu i 12,0 x 20” z tyłu z oponami 255/35 R (przód) i 325/30 (tył) wyprodukowanymi przez Dunlopa.

Na drugim końcu listy jest zestaw z felgami, których wieniec wykonany jest z włókna węglowego. Mają one średnicę 21” i obute są w opony 245/30 z przodu oraz 345/25 z tyłu, które przygotowała firma Hankook. Koszt takiego pakietu to 19 244 euro.

Miejmy nadzieję, że wkrótce Wheelsandmore przedstawi prawdziwy samochód po tuningu.

Konkurencja

[/blo-link-inner]

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup, F140
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 720 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,04 KM/l (seryjny – 111,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1605 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,23 kg/KM (seryjny – 2,40 kg/KM)
  • Długość: 4710 mm
  • Szerokość: 1962 mm
  • Wysokość: 1326 mm
  • Rozstaw osi: 2750 mmblock position=\inside6801/block

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)