Peugeot 206 [awarie i problemy]

Szukasz niedużego i ciekawie zaprojektowanego francuskiego hatchbacka, który zapewni Ci niewielkie koszty eksploatacji? Peugeot 206 będzie dla Ciebie idealną propozycją. Jaką wersję wybrać, żeby często nie odwiedzać serwisu? Czy bezproblemowa eksploatacja w ogóle będzie możliwa?
Historia model
W 1998 roku na rynku zadebiutował następca wysłużonego już modelu 205, czyli 206. Na początku auto oferowane było jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. W 2000 roku do oferty dołączyła odmiana CC z elektrycznie składanym hardtopem. Dwa lata później koncern PSA zdecydował się na wprowadzenie na rynek odmiany kombi, którą oznaczono symbolem SW (SportWagon). W tym samym okresie do salonów trafiła też usportowiona wersja RC. W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł drobny facelifting i w tej formie był wytwarzany do 2006 roku, kiedy to zaprezentowano model 207. Jednak, pomimo wprowadzenie nowej generacji Peugeot 206 nadal jest produkowany jako tańsza alternatywa pod nazwą 206+.
Silniki
Benzynowe:
Zobacz również: Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?
R4 1,1 (60 KM)
R4 1,4 (75- 88 KM)
R4 1,6 (88- 109 KM)
R4 2,0 (136 KM)
R4 2,0 (177 KM) wersja RC
Diesle:
R4 1,4 HDI (68 KM)
R4 1,6 HDI (109 KM)
R4 1,9 D (69 KM)
R4 2,0 HDI (90 KM)
Z motorów benzynowych najrozsądniej będzie wybrać albo silnik 1,4 albo 1,6, jednak tak naprawdę inne jednostki nie odstają od nich jeżeli chodzi o awaryjność, tylko, że więcej palą lub są po prostu za słabe dla tego auta jak wariant 1,1. Najczęściej spotykanymi przypadłościami wszystkich motorów benzynowych są: awarie cewek zapłonowych, silniczka krokowego biegu jałowego, przepustnicy, sondy lambda, a także sterownika silnika.
Ci, którzy planują kupić diesla będą musieli wybierać między dynamiką a oszczędnościami. 1,6 HDI jest najbardziej dynamiczny, ale niestety cierpi na problemy z zacierającą się turbosprężarką, awariami dwumasowego koła zamachowego oraz zapychaniem się zaworu EGR. W nowszych silnikach wysokoprężnych dochodzi też do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Z kolei najtrwalsze okazują się być stare konstrukcje takie jak 1,9 D czy 2,0 HDI, ale te z kolei nie należą do demonów prędkości. Przed zakupem Peugeota 206 niezależnie od tego, który silnik wybierzemy powinniśmy sprawdzić czy w okolicach połączenia jednostki napędowej ze skrzynią biegów nie ma żadnych
Dane techniczne
Wszystkie wersje 206 dysponują napędem FWD sprzężonym z 5-biegowym manualem lub 4-stopniową przekładnią zautomatyzowaną. W przednim zawieszeniu PSA zastosowało tu kolumny resorujące, z tyłu zaś wahacze wleczone wraz z belką. W testach zderzeniowych Euro NCAP Peugeot 206 otrzymał 4 gwiazdki. Samochód oferowany był w 5 wersjach nadwozia jako: 3- i 5- drzwiowy hatchback, SW, cabrio i na niektórych rynkach jako sedan.
Awaryjność
Najwięcej zastrzeżeń można mieć do zawieszenia, gdzie pojawiają się problemy z amortyzatorami, wybijają się łączniki stabilizatorów oraz tylnych łożysk wahaczy, a w skrajnych przypadkach dochodzi do uszkodzenia całej tylnej belki. Użytkownicy Peugeota 206 narzekają też na awarie wentylatora chłodnicy. Nietrwała jest też pompa wspomagania układu kierowniczego, która lubi wyć i przeciekać dlatego warto ją sprawdzić przed zakupem danego egzemplarza.
Układ chłodzenia również z czasem może się rozszczelnić. Bardzo szybko koroduje układ wydechowy, a także w wielu autach zapycha się katalizator. Odradzamy zakup wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, gdzie zastosowano wadliwe elektrozawory. Z drobnych usterek warto wspomnieć o notorycznie psującym się przełączniku kierunkowskazów, zawodnej dmuchawie nawiewu oraz odmawiającym współpracy centralnym zamku.
Naszym zdaniem
Peugeot 206 to niewielki francuski hatchback, który oferuje całkiem przyzwoite wyposażenie, atrakcyjny design i dużą dostępność tanich części zamiennych. Do wyboru jest też kilka jednostek napędowych, dzięki czemu każdy znajdzie tu coś dla siebie. Niestety kupno tego modelu to loteria, jedni będą go chwalić, a ci, którym trafi się trefny egzemplarza będą zmuszeni do częstych wizyt w serwisie. Jego najtańsze egzemplarze znajdziemy za około 7000 zł, najdroższe 206+ to wydatek rzędu 26 000 zł.
Zobacz także:
Volkswagen Polo 6N [awarie i problemy]
Renault Clio II [awarie i problemy]
Skoda Fabia I [awarie i problemy]
Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]
Opel Corsa D [awarie i problemy]
Mercedes klasy A W168 [awarie i problemy]
Ten artykuł ma 24 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze