To jeszcze nie koniec – a-workx 911 Carrera GTS 435s (2011)



a-workx dało się już poznać przerabiając BMW M3. W tej chwili tuner zajmuje się Porsche 911 Carrerą GTS. Co prawda wóz nie jest jeszcze skończony, ale a-workx już udostępniło informacje o nim.
Carrera GTS była w pewnym sensie pomostem między podstawową Carrerą a wersją Turbo. Teraz już tak nie jest, bo Porsche 911 Carrera serii 997 zostało zastąpione nowszym – 991.
Charakterystycznymi cechami fabrycznego GTS jest 3,8-litrowy silnik o mocy 408 KM, zwiększony rozstaw kół, mocowane jedną centralną nakrętką felgi i tylne światła zapożyczone z Porsche 911 Sport Classic. Właśnie takim samochodem zajęła się firma a-workx, która jest zresztą pierwszym tunerem wersji GTS.
Nadwozie Carrery GTS nie wyróżnia się specjalnie na tle innych 911. Wóz nie ma spojlerów typowych dla wersji GT3 czy GT2 i wygląda po prostu jak elegancki samochód sportowy. a-workx nie chciało burzyć klasycznych linii auta i jego karoserię pozostawiło prawie bez zmian. Nowe są tylko listwa pod przednim zderzakiem i fartuch pod zderzakiem tylnym. Elementy te wykonano z włókna węglowego.
Inżynierowie skupili się przede wszystkim na właściwościach jezdnych samochodu. W tym celu założono w nim 19-calowe felgi ATS Superlight, których komplet jest lżejszy o około 15 kg od fabrycznych felg montowanych przez Porsche. ATS-y kosztują 5280 euro, ale jeśli ktoś chce oszczędzić jeszcze 5 kg masy nieresorowanej, może wybrać koła z Porsche 911 GT2, za które trzeba zapłacić 5347,68 euro.
Zobacz również: Test: Porsche 911 GT3 - poświęcisz bardzo wiele, ale nie będziesz żałował
Wendland 911 GT3 RS WRS 510 [510 KM, 330 km/h]

Zainstalowane felgi ATS obuto w opony Michelin Pilot Sport Cup o rozmiarze 245/35 R 19 z przodu i 325/30 R 19 z tyłu.
Za kołami kryje się nowe, gwintowane zawieszenie firmy KW, za które należy zapłacić 2668 euro. Zawieszenie jest regulowane według zaleceń kierowcy wyścigowego startującego w ADAC GT Masters Porsche 911 GT3 R – Sebastiana Ascha.
Skuteczniejsze niż dotychczas hamowanie gwarantują hamulce MOV’IT z tarczami przednimi o średnicy 370 mm. Hamulce są lżejsze od fabrycznych o 2 kg. Przewody hamulcowe wypełniono płynem Castrol SRF.

REIL Performance 911 GT3 [455 KM]
Carrera GTS ma też nieco większą moc za sprawą sportowego układu wydechowego firmy Akrapović, którego rury wykonano ze stopów tytanu. Wydech nie dość, że jest lżejszy o 10 kg, to jeszcze pozwolił podnieść moc silnika do 420 KM, a moment obrotowy do 465 Nm.
Dzięki większej mocy auto jest w stanie rozpędzić się do 310 km/h (seryjne osiąga 306 km/h), ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi nadal 4,60 s.

Tuner kończy prace nad nowym modułem sterującym 3,8-litrowym bokserem, który pozwoli wywindować moc do 435 KM.
W wyposażeniu opcjonalnym są kubełkowe fotele Recaro, lżejsze o 24 kg, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa i wyścigowy akumulator, który waży o 15 kg mniej od zwykłego.
Wszystko będzie dostępne już niedługo.

Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: B6
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3800 cm3
- Moc maksymalna: 420 KM przy 7300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 110,53 KM/l (seryjny – 107,37 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 465 Nm przy 4200 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19” ATS Superlight
- Koła tylne: 12,0 x 19” ATS Superlight
- Opony przednie: 245/35 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
- Opony tylne: 325/30 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1475 kg (- 20 kg)
- Stosunek masy do mocy: 3,51 kg/KM (seryjny – 3,66 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 4,60 s
- Przyspieszenie 0–200 km/h: 14,50 s
- Prędkość maksymalna: 310 km/h
- Droga hamowania ze 100 km/h: 34,7 m
Źródło: a-workx

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze