Déjà vu? – Väth C 63 AMG Coupé V63 Supercharged (2011)

Déjà vu? – Väth C 63 AMG Coupé V63 Supercharged (2011)

Déjà vu? – Väth C 63 AMG Coupé V63 Supercharged (2011)
Olgierd Lachowski
15.12.2011 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:44

Stali czytelnicy mogą mieć wrażenie, że doświadczają déjà vu. Gdzieś już widzieliście tego Vätha? Tak, tak, to było na Autokulcie, ale teraz ten wóz ma więcej mocy dzięki sprężarce mechanicznej.

Stali czytelnicy mogą mieć wrażenie, że doświadczają déjà vu. Gdzieś już widzieliście tego Vätha? Tak, tak, to było na Autokulcie, ale teraz ten wóz ma więcej mocy dzięki sprężarce mechanicznej.

Do wprowadzonych wcześniej zmian, obejmujących m.in. montaż chłodnicy skrzyni biegów, zmianę na większą chłodnicy silnika, instalację sportowego układu wydechowego i wymianę filtrów powietrza, doszła jeszcze sprężarka mechaniczna.

Oczywiście istotne było dodanie międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego i ponowne przeprogramowanie centralnej jednostki sterującej. Jest też kolejna chłodnica – urządzenie obniżające temperaturę paliwa.

Obraz

Fabryczny motor o objętości 6,2 l miał moc 487 KM przy 6800 obr./min (był wyposażony w pakiet Performance). Po modyfikacjach z silnika udało się wycisnąć 580 KM, a teraz, po dodaniu kompresora, pod maską czai się aż 680 KM mocy maksymalnej i 840 Nm momentu obrotowego.

Mercedes został uzbrojony w zawieszenie firmy KW, w którym można nie tylko regulować stopień obniżenia auta (od 20 do 65 mm), ale też ustawiać charakterystykę pracy amortyzatorów.

Obraz

Hamulce pozostawiono z poprzedniej, podkręconej wersji. Oznacza to, że z przodu są 378-milimetrowe wentylowane tarcze zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami. Aby jednak taki zestaw zamontować, wymagane jest użycie kół z co najmniej 19-calowymi felgami.

W tym wozie tuner zdecydował się na koła 20-calowe. Felgi z przodu mają szerokość 9,0”, a z tyłu – 11,0”. Pasują do nich opony 255/30 (przód) i 295/25 (tył).

Obraz

Pamiętacie zmiany w nadwoziu w poprzedniej odmianie tego auta? Inna była osłona chłodnicy, dodano imitację dyfuzora, listwę na pokrywie bagażnika i listwę pod przednim zderzakiem. W tym samochodzie wszystko to występuje, tyle że przednia listwa jest znacznie bardziej masywna.

Tym, czym różni się Mercedes w nowej wersji od starszej, są kompozytowe nakładki na tylne błotniki. Dzięki nim C Coupé stał się szerszy o 80 mm, a przy tym nabrał trochę muskulatury w tylnej części (tego brakuje seryjnemu autu). Poza tym możliwe było szersze rozstawienie szerszych opon, co korzystnie wpływa na przyczepność w trakcie szybkiej jazdy.

Obraz

Nowościami w kabinie pasażerskiej w stosunku do 580-konnego Mercedesa są obszyta skórą kierownica i prędkościomierz ze skalą do 360 km/h.

Obraz

Co prawda tych 360 km/h V63 Supercharged nie osiąga, ale 335 km/h prędkości maksymalnej jest wynikiem i tak w pełni satysfakcjonującym. Auto również lepiej przyspiesza, bo od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,00 s, a nie 4,40 s – tak jest w fabrycznym wozie.

Mechanicy Vätha twierdzą, że przy tej potężnej mocy (jakkolwiek by było, wóz ma 200 KM więcej niż wcześniej) auto w ruchu miejskim nadal całkiem przyjemnie się prowadzi.

Obraz

Czy zatem V63 ma jakieś wady? Jeśli nie odnaleźliście ich w samym samochodzie, to znajdziecie, patrząc na rachunek wystawiany przez inżynierów z Hösbach. Bo 64 308 euro za tuning tego Mercedesa może przyprawić o ból głowy.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,54 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 378 mm, 6-tłcozkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,54 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1850 mm (+ 80 mm)
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Prędkość maksymalna: 335 km/hblock position=\inside6767/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)