Co słychać na Facebooku? - 10 najlepszych motoryzacyjnych fanpage'ów w Polsce

Co słychać na Facebooku? - 10 najlepszych motoryzacyjnych fanpage'ów w Polsce

Najlepsze polskie fanpage motoryzacyjne na Facebooku
Najlepsze polskie fanpage motoryzacyjne na Facebooku
Mariusz Zmysłowski
17.12.2011 11:00, aktualizacja: 12.10.2022 13:00

Jak już nie raz mogliśmy się przekonać, serwisy społecznościowe odgrywają bardzo dużą rolę w świecie motoryzacji. Można tam znaleźć najnowsze informacje prosto od producentów, a nawet kupić samochód. Dzisiaj możecie sprawdzić kto w Polsce najskuteczniej przyciąga uwagę fanów.

Jak już nie raz mogliśmy się przekonać, serwisy społecznościowe odgrywają bardzo dużą rolę w świecie motoryzacji. Można tam znaleźć najnowsze informacje prosto od producentów, a nawet kupić samochód. Dzisiaj możecie sprawdzić kto w Polsce najskuteczniej przyciąga uwagę fanów.

Agencja Brand Karma przy współpracy z Fanpagead zaprezentowała ranking najlepszych marek motoryzacyjnych na Facebooku. Co ciekawe, w czołówce nie znajdują się jedynie producenci, chociaż swoje profile u giganta społecznościowego mają niemal wszystkie marki samochodowe obecne na polskim rynku. Pod względem liczebności fanów prowadzi BMW Polska. Aż 38 281 osób zadeklarowało, że lubi tę markę. Na drugim miejscu uplasowała się KIA Motors Polska – 36 410 fanów, natomiast na trzecim Verva Street Racing – 26 956 fanów. Sama ilość osób, która kliknęła „Lubię to!” to dopiero podwaliny sukcesu. Najistotniejsza dla marki jest aktywność ludzi odwiedzających jej stronę na Facebooku. Poniżej znajdziecie ranking najlepszych polskich fanpage’ów motoryzacyjnych.

Obraz

Engagement rate jest to wskaźnik pokazujący zaangażowanie fanów. Jest to procentowy wynik sumy komentarzy i kliknięć „Lubię to!” podzielonej przez liczbę odsłon badanego wpisu. Innymi słowy, mówi on o tym ile reakcji wywołała dana aktywność.

Interactivity index jest wskaźnikiem, który podsumowuje całą aktywność fanów w obrębie fanpage’a oraz aktywność prowadzącego profil – komentarze, posty, multimedia, „Lubię to!” itp.

SQI (Social Quality Index) to wskaźnik jakości dyskusji na tablicy danej marki. Pozwala on zestawić ze sobą duże i mniejsze społeczności. Uwzględnia on dynamikę dyskusji oraz zaangażowanie procentowe wszystkich fanów, wskaźnik działalności moderacyjnej oraz uśrednioną liczbę fanów. Ostatnia wartość nie wpływa bezpośrednio na wartość SQI, ale jest czynnikiem, dzięki któremu możliwe jest wyżej wspomniane porównanie społeczności o różnych rozmiarach.

Pierwsze miejsce w rankingu zajął fanpage Verva Street Racing. Za jego sukcesem stoją specjaliści z agencji Brand Karma. Dzięki skutecznemu pobudzaniu ruchu na stronie uzyskała ona niezwykle wysoki wskaźnik zaangażowania fanów. Prowadzącemu profil nie tylko udało się przyciągnąć dużą ilość osób, ale również zaangażować je w życie społeczności. Co ciekawe, BMW Polska mimo że zdobyło największą rzeszę miłośników na Facebooku, zajęło dopiero piąte miejsce w rankingu.

Obraz

Kolejne statystyki przedstawione przez agencję Brand Karma oraz Fanpagead zdradzają nieco faktów na temat samych fanów. Mimo że branża motoryzacyjna ma ogółem aż 367 071 miłośników zadeklarowanych na różnych fanpage'ach, strony mają ich średnio 7647. Kiedy my, fani samochodów i motocykli najczęściej jesteśmy aktywni? Tutaj widać nasz mały grzeszek – najczęściej udzielamy się około godziny 11.00. Lepiej nie pokazywać tych statystyk szefom. W ostatnim miesiącu bardziej aktywni byli panowie. Na 16 704 fanów, jedynie 4192 należało do płci pięknej.

Obraz

Co najskuteczniej angażuje fanów? 36% aktywności na fanpage’ach wynika z pojawienia się na nich zdjęć. 25% uwagi zdobywają zmiany statusów. Kto najlepiej trafia z treściami w gusta swoich fanów? O tym mówi wskaźnik PQ (post quality), oznaczający jakość posta wyznaczaną z liczby komentarzy i kliknięć „Lubię to!” w odpowiedzi na niego oraz ilość osób, które zainteresował. Najwięcej punktów w tej kategorii – 332,8 uzyskał fanpage Verva Street Racing. Ustanowił on rekord aktywności, które pojawiły się w odpowiedzi na jedną umieszczoną treść. Jedna ilustracja została polubiona przez 704 osoby i skomentowana 192 razy.

Lubisz Autokult.pl? Możesz dołączyć do naszej grupy fanów na Facebooku. Znajdziesz tam informacje niepublikowane na blogu, ciekawostki ze świata motoryzacji i konkursy z nagrodami. Na co czekać? Lubisz to!

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)