Polska robota – Pachura Moto Center TT RS (2011)

Polska robota – Pachura Moto Center TT RS (2011)

Polska robota – Pachura Moto Center TT RS (2011)
Olgierd Lachowski
29.12.2011 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:48

W Polsce jest całkiem sporo tunerów, ale nie reklamują się oni znacząco. Zdaje się, że Pachura Moto Center jest pierwszą polską firmą tuningową, która pojawia się na łamach Autokultu w kontekście opisu jej samochodu. Tym wozem jest 485-konne Audi TT RS.

W Polsce jest całkiem sporo tunerów, ale nie reklamują się oni znacząco. Zdaje się, że Pachura Moto Center jest pierwszą polską firmą tuningową, która pojawia się na łamach Autokultu w kontekście opisu jej samochodu. Tym wozem jest 485-konne Audi TT RS.

Do warsztatu w Środzie Wielkopolskiej trafiło fabryczne Audi TT RS z nadwoziem coupé.

Już opuszczając bramy fabryki, ten wóz nie cierpi na brak mocy. Zapewnia ją 2,5-litrowy, turbodoładowany, ustawiony w poprzek z przodu silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten 5-cylindrowiecnormalnie ma moc 340 KM przy 5400-6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie 1600-5300 obr./min.

Obraz

Napęd jest realizowany przez 6-biegową, manualną skrzynię biegów (opcjonalnie również 6-biegową,dwusprzęgłową skrzynię S-tronic) i przenoszony na wszystkie koła.

Dzięki takiemu zestawowi TT RS potrzebuje 4,70 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędza się bez problemu do 250 km/h (ograniczone elektronicznie).

Pracownicy Pachura Moto Center pracowali dwuetapowo. Najpierw udało im się wykrzesać z jednostki napędowej 436 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego. Możliwe to było dzięki zastosowaniu centralnej jednostki sterującej, przygotowanej przez renomowaną firmę ABT. Po poprawkach sportowe Audi było w stanie rozpędzić się do 282 km/h, a do setki przyspieszyć w 4,00 s.

Obraz

Osiągnięty rezultat nie satysfakcjonował jednak ani właściciela samochodu, ani mechaników, więc ponownie wzięli się oni do pracy. Tym razem użyli też turbosprężarki firmy ABT, międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego i zaworu upustowego (blow off), wyprodukowanych przez Forge Motorsport, oraz sportowego układu wydechowego Milltek.

Wynik to 485 KM mocy maksymalnej przy 6350 obr./min i aż 640 Nm momentu obrotowego przy 2650 obr./min. Co podkreśla ekipa Pachura Moto Center, moment obrotowy o wartości 600 Nm jest dostępny w przedziale 2500-5000 obr./min.

Podkręcone Audi TT RS potrzebuje tylko 3,80 s na osiągnięcie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna przekracza 305 km/h.

Obraz

Dzięki zastosowaniu urządzenia OT-2: OBD-II/CAN WiFi Interface oraz aplikacji DashCommand możliwa jest bezprzewodowa diagnostyka wozu na podstawie sygnału otrzymywanego z OBD-II (On-Board Diagnostic level 2). Dzięki nim właściciel auta może sprawdzać przeróżne parametry, m.in. zużycie paliwa, temperaturę zasysanego powietrza itd.

Poza modyfikacjami obejmującymi silnik Audi TT RS jest zupełnie seryjnym pojazdem.

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 485 KM przy 6350 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 195,57 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 640 Nm przy 2650 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 18”
  • Koła tylne: 9,0 x 18”
  • Opony przednie: 245/40 R 18
  • Opony tylne: 245/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1525 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,14 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Wysokość: 1342 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 305 km/hblock position=\inside6697/block

Źródło: Moto Center

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)