1,5 x DS3 = Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie (2011)

1,5 x DS3 = Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie (2011)

1,5 x DS3 = Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie (2011)
Olgierd Lachowski
05.01.2012 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:49

Na imprezie Monza Rally Show włoski tuner, Romeo Ferraris, pokazał specjalną wersję Citroëna DS3, który może śmiało konkurować z wersją Racing. W wozie podniesiono moc maksymalną prawie o połowę.

Na imprezie Monza Rally Show włoski tuner, Romeo Ferraris, pokazał specjalną wersję Citroëna DS3, który może śmiało konkurować z wersją Racing. W wozie podniesiono moc maksymalną prawie o połowę.

Nie licząc ściśle limitowanej odmiany Racing, najmocniejszą wersją DS3 jest THP 150. Auto ma umieszczony poprzecznie z przodu 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 1,6 l, któremu pomaga turbosprężarka. Motor rozwija moc 156 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. To wystarcza, żeby DS3 osiągnął prędkość 214 km/h, a do 100 km/h przyspieszał w 7,30 s.

Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.6
Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.6

Parametry drogowe są znacznie gorsze niż DS3 Racing, ale jest na to rada. Jeśli klient odda swoją „cytrynkę” w ręce specjalistów z przedsiębiorstwa Romeo Ferraris, podniosą oni moc maksymalną jednostki napędowej do aż 220 KM. Tuner nie informuje, w jaki sposób udało mu się uzyskać prawie 70-konny przyrost mocy, ale można się domyślać, że zmieniono co najmniej sterownik silnika, a być może także turbosprężarkę.

Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.3
Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.3

Aby THP 150 nie odbiegał na krętych drogach od wersji Racing. Romeo Ferraris zainstalowało w aucie amortyzatory Bilstein i krótsze, sztywniejsze sprężyny śrubowe Eibach. Zamiast fabrycznych 17-calowych felg Citroën po tuningu ma 18-calowe obręcze firmy OZ.

Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.11
Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.11

Nadwozie pokryto białą, matową folią, a dach niebieską, błyszczącą. Do tego oklejono oprawki lusterek i nalepiono paski z barwami Francji na przednim zderzaku. W kabinie miejsce seryjnych foteli zajęły siedzenia kubełkowe Sparco. Z tej samej firmy pochodzą szelkowe pasy bezpieczeństwa.

Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.12
Romeo Ferraris DS3 THP 150 Ecurie fot.12

Do tego dochodzą nakładki na pedały i nowa gałka zmiany biegów. Wszystkie wymienione części utrzymane są w kolorystyce narodowych barw Francji. Usunięto też tylną kanapę - na jej miejscu znajdują się otwory na kaski.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 220 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,67 KM/l (seryjny – 97,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 283 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 249 mm
  • Koła przednie: 18” OZ
  • Koła tylne: 18” OZ

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1240 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,64 kg/KM (seryjny – 7,95 kg/KM)
  • Długość: 3948 mm
  • Szerokość: 1715 mm
  • Rozstaw osi: 2464 mmblock position=\inside6670/block

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)