Groźniejszy żuk – B&B Beetle 2.0 TSI Sport Stufe 4 (2012)

Groźniejszy żuk – B&B Beetle 2.0 TSI Sport Stufe 4 (2012)

Groźniejszy żuk – B&B Beetle 2.0 TSI Sport Stufe 4 (2012)
Olgierd Lachowski
20.01.2012 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:54

Do tej pory tylko ABT zaprezentowało swoje plany dotyczące nowego Beetle’a. B&B jest drugą firmą tuningową, która zabiera się do tego auta. W ofercie tunera z Siegen jest wersja o mocy nawet 320 KM.

Nowy Beetle, wyglądający groźniej od swojego poprzednika, nie jest jeszcze bardzo popularnym samochodem wśród firm tuningowych. Do tej pory tylko ABT ogłaszało, że ma już pomysł na tuning tego Volkswagena. Teraz dołączyło przedsiębiorstwo B&B, które proponuje przeróbki dwóch z czterech dostępnych w tej chwili silników auta.

Właściciele wersji z benzynowym motorem o objętości skokowej 1,2 l i z silnikiem Diesla (1,6 l) muszą na razie uzbroić się w cierpliwość, jeśli chcą swoje auta poddać tuningowi w B&B. Firma ta jeszcze nie oferuje pakietów wzmacniających do tych jednostek napędowych.

Za to posiadacze Beetle’a z silnikami 1,4 TSI lub 2,0 TSI mają czego szukać w Siegen. Dla mniejszego motoru dostępne są trzy poziomy ulepszeń. W najsłabszym pakiecie dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania o 0,2 bara moc jest większa o 50 KM niż w normalnym silniku i wynosi 210 KM. Zestaw Stufe 2 to bardziej zaawansowane zmiany obejmujące zwiększenie ciśnienia doładowania do 0,25 bara, a także modyfikację układu wtryskowego i zapłonowego.

Ostatni, trzeci poziom oznacza zmianę turbosprężarki, większą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, sportowy tłumik oraz ulepszenia zastosowane w Stufe 2. W tym przypadku jednostka generuje 240 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na prędkość maksymalną samochodu wynoszącą około 230 km/h.

Na jeszcze więcej mogą liczyć właściciele wersji auta z 2-litrowcem. Dostępnych jest aż pięć stopni modyfikacji. W najniższym o nazwie Stufe 1K mechanicy podnoszą ciśnienie doładowania do 0,15 bara i optymalizują mapę wtrysków. W efekcie moc maksymalna rośnie o 40 KM (do 240 KM), a moment obrotowy o 60 Nm (do 340 Nm).

Dzięki większej mocy auto rozpędza się do 235 km/h. Cena tuningu wynosi 998 euro. Wersja Stufe 1S to moc większa o 10 KM niż w 1K, a osiągnięto ją dzięki poprawie przewodów powietrznych i zastosowaniu tych samych zabiegów co w Stufe 1K. Za ten pakiet trzeba zapłacić o 500 euro więcej niż za 1K.

Obraz

Kolejny stopień to Stufe 2. W tym przypadku poza zmianami dokonanymi w Stufe 1S inżynierowie wymieniają układ wydechowy na sportowy oraz poprawiają układ wtryskowy i zapłonowy. Owocuje to mocą 265 KM i momentem obrotowym 360 Nm przy 2300 obr./min. Wydanie na Stufe 2 2950 euro oznacza, że kierowca będzie mógł pojechać Beetle'em z prędkością 240 km/h.

Czwartym krokiem ulepszeń jest Stufe 3, obejmujący już wymianę turbosprężarki, zoptymalizowanie układu chłodzenia powietrza doładowującego i kolejną przeróbkę „wydechu”. Poza tym stosowane są wszystkie modyfikacje ze Stufe 2. Rezultatem jest moc 295 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Auto osiąga prędkość 245 km/h. Zestaw ten kosztuje 5950 euro.

Jeśli kogoś stać na wydanie prawie 9000 euro, może pozwolić sobie na zakup ostatniego pakietu – Stufe 4. Poza modyfikacjami dokonanymi w poziomie trzecim inne są w nim też intercooler oraz konwertery katalityczne w układzie wydechowym, przeniesione wprost z aut wyścigowych. Najmocniejsza wersja Beetle’a może się pochwalić mocą 320 KM i momentem obrotowym 420 Nm przy 3300 obr./min. Auto osiąga prędkość 258 km/h, a pierwsze 100 km/h na liczniku ma po 5,60 s.

Oprócz poprawek w silnika B&B oferuje też modyfikacje zawieszenia obejmujące wymianę jego komponentów. Dostępne są trzy zestawy o regulowanej wysokości i różnej charakterystyce pracy (Komfort, Sport i RS) w cenie od 1098 do 1298 euro.

Ostatnim elementem, który można zamówić w B&B, są koła. Dostępne są dwa wzory felg: B10 i B12. Jedne i drugie mają maksymalną średnicę 19”. W tym konkretnym samochodzie założono zestaw B10 o średnicy 19” i szerokości 8,0”. Na felgach znajdują się opony o rozmiarze 225/35 R 19 z przodu i z tyłu. Za ten komplet kół z oponami trzeba zapłacić 2498 euro.

Firma B&B na razie nie wprowadza żadnych zmian wizualnych do Beetle’a. Prezentowane na zdjęciach auto jest uzbrojone w pakiet silnikowy Stufe 4, przygotowany do 2-litrowej jednostki napędowej i wspomniane wyżej koła. Nie ma natomiast zmienionego zawieszenia.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 240 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,97 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Silnik i napęd (Stufe 1S):

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 250 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 126,01 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Silnik i napęd (Stufe 2):

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 265 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,57 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 2300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Silnik i napęd (Stufe 3):

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 295 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 148,69 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 2900 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Silnik i napęd (Stufe 4):

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 320 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 161,29 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 3300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 19” B10 (w tym aucie)
  • Koła tylne: 8,0” x 19 B10 (w tym aucie)
  • Opony przednie: 225/35 R 19 (w tym aucie)
  • Opony tylne: 225/35 R 19 (w tym aucie)

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1439 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (Stufe 1K), 5,76 kg/KM (Stufe 1S), 5,43 kg/KM (Stufe 2), 4,88 kg/KM (Stufe 3), 4,50 kg/KM (Stufe 4) (seryjny – 7,20 kg/KM)
  • Długość: 4278 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1486 mm
  • Rozstaw osi: 2537 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,60 s (Stufe 4)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h (Stufe 1K)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h (Stufe 1S)
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h (Stufe 2)
  • Prędkość maksymalna: 245 km/h (Stufe 3)
  • Prędkość maksymalna: 258 km/h (Stufe 4)block position=\inside6578/block

Źródło: B&B

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)