Zapewne większość z Was kojarzy Tannera Fousta. Jest to amerykański kierowca wyścigowy, kaskader i jeden z prowadzących amerykańską odmianę serii Top Gear. Jest on związany z ekipą Forda i i to właśnie jego zaproszono, aby wyjawił swoją opinię o Focusie w wyścigowej odmianie ST-R.
Zapewne większość z Was kojarzy Tannera Fousta. Jest to amerykański kierowca wyścigowy, kaskader i jeden z prowadzących amerykańską odmianę serii Top Gear. Jest on związany z ekipą Forda i i to właśnie jego zaproszono, aby wyjawił swoją opinię o Focusie w wyścigowej odmianie ST-R.
Co prawda, z oczywistych względów opinia Tannera o wyścigowym Focusie ST-R może być trochę subiektywna, jednak mimo wszystko warto ją usłyszeć. Przy okazji Tanner zauważa różnicę pomiędzy postrzeganiem hot hatchy w Europie i w USA. Warto zobaczyć.
Przypomnijmy także, że Focus ST-R to tak naprawdę przygotowana pod klucz maszyna wyścigowa, którą bez żadnych modyfikacji można ścigać się w następujących seriach wyścigów: Grand-Am ST, World Challenge TC i Canadian Touring Car Series.
Samochód jest zmodyfikowaną wersją pojazdu seryjnego. Wersja ST-R została wyposażona między innymi w zmodyfikowane zawieszenie, wydajniejsze hamulce, klatkę bezpieczeństwa spełniającą wymogi FIA, sportowe sprzęgło Ford Racing oraz 18-calowe felgi aluminiowe ze sportowymi oponami firmy Hoosier. Z zewnątrz bez problemu da się dostrzec także pakiet aerodynamiczny oraz krzykliwe barwy Focusa ST-R.
Źródło: WCF