Szybszy od europejczyków - Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca [wideo]

Szybszy od europejczyków - Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca [wideo]

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca
Piotr Ślusarczyk
23.01.2012 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:55

Niemiecki magazyn Sport Auto przyjrzał się bliżej specjalnej edycji Forda Mustanga Boss 302 - wersji Laguna Seca. Na pętli toru Hockenheim auto okazało się lepsze od wielu europejskich konstrukcji.

Niemiecki magazyn Sport Auto przyjrzał się bliżej specjalnej edycji Forda Mustanga Boss 302 - wersji Laguna Seca. Na pętli toru Hockenheim auto okazało się lepsze od wielu europejskich konstrukcji.

Limitowaną do 750 egzemplarzy wersję Laguna Seca wyróżnia lepsza aerodynamika, specjalne felgi oraz jeden z dwóch lakierów: czarny lub srebrny, oba z czerwonymi wstawkami. We wnętrzu znajduje się zestaw dodatkowych zegarów, które wskażą temperaturę silnika oraz ciśnienie oleju. Poza tym zamontowano także kubełkowe fotele Recaro oraz zapewniającą pewny chwyt kierownicę obitą Alcantarą.

Niewidoczne gołym okiem zmiany dotyczą podwozia, które udało się usztywnić o 10% w stosunku do wersji bazowej. Pod maską auta bije potężne serce o pojemności 5 l i mocy 446 KM (na wideo podano moc 443 KM). V8 zapewnia też spory maksymalny moment obrotowy - 515 Nm. Napęd przenoszony jest oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej przekładni. W aucie zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca
Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca

Wszystkie modyfikacje sprawiły, że z samochodu lubiącego głównie proste (tak postrzegany jest Ford Mustang) powstało całkiem zwinne auto. Zresztą swoje możliwości pokazało na torze, uzyskując lepszy czas od chociażby Audi R8, BMW M3, Ferrari Californii czy Astona Martina DBS. W teście hamowania ze 100 i 200 km/h Boss 302 Laguna Seca wypadł lepiej od Porsche 911 (991) Carrery S, wyposażonego w ceramiczne tarcze hamulcowe.

Mustang Boss 302 beats Ferrari, R8, M3, Porsche & DBS Test Laguna Seca sport auto Christian Gebhardt

  • Slider item
  • Slider item
  • Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/52]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)