Kolejna inwestycja niemieckiego kolosa - Audi powiększy fabrykę w Ingolstadt

Grupa Volkswagen znowu inwestuje. W tym tygodniu pisaliśmy o finalizacji przejęcia marki Porsche. Dzisiaj dowiadujemy się, że koncern wyłoży gotówkę na powiększenie swojej fabryki w Ingolstadt.

Popyt na bardziej prestiżową spośród marek koncernu Volkswagen ciągle rośnie. Audi chwali się, że w 2011 roku sprzedało 1,3 mln samochodów, czyli ponad 200 tys. więcej niż rok wcześniej. To najlepszy rok w historii tego producenta. Aby mieć pewność, że klienci nie będą musieli czekać na swoje samochody, a produkcja nadąży za rosnącym popytem, firma postanowiła kupić prawie 30 ha dodatkowej ziemi, na której powstaną kolejne budynki fabryki.

Wielkie inwestycje Audi

Obecnie fabryka składa się z 3 działów, podzielonych w sumie na 12 sektorów. Każdy z nich ma inne zadanie. Jest dział nazwany przez Audi Brand experience, są też 4 sektory działu rozwoju i 7 działu produkcji. Ciekawostka to prywatny tunel aerodynamiczny.

62,4 mld euro – gigantyczna inwestycja Volkswagena!

W Ingolstadt produkuje się najpopularniejsze auta marki, m.in. A3, A4, A5 i Q5. Ponieważ duża część sprzedanych samochodów obejmuje właśnie te modele, rozbudowa fabryki nabiera sensu. Jest to również szansa na wiele nowych miejsc pracy.

Producent planuje oddać nowy budynek już w drugiej połowie 2013 roku, a co za tym idzie — liczba zatrudnionych tam osób może przekroczyć 40 tys. To więcej niż liczba mieszkańców Sopotu. Powierzchnia zbliży się znacznie do wartości 3 mln m kw., co jest odpowiednikiem powierzchni ponad 300 boisk do piłki nożnej. A to tylko jedna z ośmiu fabryk, jakie ma niemiecki producent.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak wygląda fabryka Audi, to zapraszam do obejrzenia tej mapy.

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Źródło: CarscoopAudi

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW