Ostatnia w kolejce – Lumma 650i Cabrio CLR 600 GT (2012)

Ostatnia w kolejce – Lumma 650i Cabrio CLR 600 GT (2012)

Ostatnia w kolejce – Lumma 650i Cabrio CLR 600 GT (2012)
Olgierd Lachowski
18.02.2012 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:03

Lumma Design jako jedna z ostatnich firm tuningowych zabrała się do przerabiania BMW serii 6. Wybór padł na wersję kabriolet z 4,4-litrowym silnikiem (odmiana 650i). Auto ma teraz prawie 500 KM mocy.

Lumma Design jako jedna z ostatnich firm tuningowych zabrała się do przerabiania BMW serii 6. Wybór padł na wersję kabriolet z 4,4-litrowym silnikiem (odmiana 650i). Auto ma teraz prawie 500 KM mocy.

Dokładnie jest to 490 KM mocy maksymalnej i 720 Nm momentu obrotowego. W fabrycznej konfiguracji z podwójnie turbodoładowanego silnika V8 o objętości skokowej 4,4 l BMW wyciska moc 408 KM przy 5500-6100 obr./min. Moment obrotowy w seryjnym aucie wynosi 600 Nm i jest dostępny w dość szerokim zakresie, bo od 1750 do 4500 obr./min.

Obraz

Pracownicy Lumma Design nie poinformowali, w jaki sposób udało się im podnieść parametry jednostki napędowej, ale można się domyślać, że zwiększyli ciśnienie doładowania turbosprężarek poprzez modyfikację oprogramowania modułu sterującego.

Obraz

Wóz jest obniżony o 20 mm i ma zmienione koła oraz założony zestaw stylistyczny. 650i Cabrio jeździ na oponach Vredestein o rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu. Gumy są nałożone na felgi Lumma GTB Monoblock o szerokości 9,0” na kołach przednich i 10,5” na osi napędowej.

Obraz

Z przodu tuner dołożył spojler z diodami LED pracującymi jako światła do jazdy dziennej, z boku listwy progowe, a z tyłu imitację niewielkiego dyfuzora. Więcej modyfikacji niż na zewnątrz jest w kabinie pasażerskiej - inna jest tapicerka siedzeń i deski rozdzielczej (wykonana ze skóry i Alcantary[sup]®[/sup]). Pracownicy tunera zmienili też dywaniki na własne z logo firmy.

Obraz

Koszty tuningu pozostają tajemnicą.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 490 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,49 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Lumma GTB Monoblock
  • Koła tylne: 10,5 x 20” Lumma GTB Monoblock
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2015 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,11 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1345 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2855 mmblock position=\inside6400/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)