Srebrne skrzydło – Wheelsandmore SLS AMG Silver Wing (2012)

Srebrne skrzydło – Wheelsandmore SLS AMG Silver Wing (2012)

Srebrne skrzydło – Wheelsandmore SLS AMG Silver Wing (2012)
Olgierd Lachowski
19.02.2012 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:03

Silver Wing to już drugi z zaprezentowanych przez Wheelsandmore samochodów w ciągu kilku ostatnich dni. Tym razem chodzi nie o McLarena, ale o Mercedesa SLS AMG.

Tuner z Niemiec przedstawiał już kiedyś SLS-a. Było to pod koniec 2010 roku (pisał o tym Rafał Warecki) i wtedy wóz miał moc 624 KM. Teraz koni mechanicznych jest dosłownie o kilkanaście więcej niż w poprzedniej wersji.

Obraz

Mercedes-Benz SLS AMG jest napędzany 6,2-litrowym silnikiem V8 (kod wewnętrzny M159) rozwijającym moc maksymalną w seryjnym samochodzie wynoszącą 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Motor pozwala rozpędzić się autu do 100 km/h w 3,90 s, a prędkość maksymalna SLS-a to 317 km/h.

Obraz

Napęd przekazywany jest oczywiście tylko na tylne koła, a jego rozdziałem steruje 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

To coupé przerabiane było już przez wiele firm tuningowych i Wheelsandmore jest tylko jedną z wielu, ale warto zwrócić uwagę na ten projekt z dwóch powodów.

Obraz

Po pierwsze mechanicy podnieśli moc maksymalną do 635 KM, a maksymalny moment obrotowy do imponujących 710 Nm. Dokonano tego poprzez zmianę oprogramowania silnika i instalację nowego sportowego układu wydechowego. Wheelsandmore nie podaje prędkości maksymalnej podkręconego Mercedesa, ale można szacować, że wynosi ona około 330 km/h.

Drugim powodem, który może skłonić zakupu auta Wheelsandmore, jest prawie brak zmian w prezencji samochodu. Różnicę w stosunku do fabrycznego Merca stanowi matowy srebrny lakier (tuner nie podaje, czy jest to lakier, czy folia) oraz koła z felgami 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20” z przodu oraz 21” z tyłu.

Obraz

Koszty przygotowania samochodu do takiej postaci jak na zdjęciach są nieznane.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 635 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,29 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 710 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 20″ 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 21″ Sporzsup2/sup

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,67 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6395/block

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)