Nad Wisłą na bogato - świetna sytuacja na polskim rynku samochodów luksusowych w roku 2011

Nad Wisłą na bogato - świetna sytuacja na polskim rynku samochodów luksusowych w roku 2011

Ferrari F430, 458 Italia (fot. Edoardo Mascalchi, lic. CC)
Ferrari F430, 458 Italia (fot. Edoardo Mascalchi, lic. CC)
Mariusz Zmysłowski
21.02.2012 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:16

W 2011 roku sprzedaż aut spadła o 12 proc. w stosunku do ubiegłego. Mimo to marki luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warszawski salon Ferrari drugi rok z rzędu zdobył prestiżowe wyróżnienie producenta. Jak w 2011 poradzili sobie poszczególni gracze klasy premium na polskim rynku?

W 2011 roku sprzedaż aut spadła o 12 proc. w stosunku do ubiegłego. Mimo to marki luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warszawski salon Ferrari drugi rok z rzędu zdobył prestiżowe wyróżnienie producenta. Jak w 2011 poradzili sobie poszczególni gracze klasy premium na polskim rynku?

W ubiegłym roku większość Polaków zrezygnowała z zakupu nowego samochodu. Ci z bardziej zasobnymi portfelami zainwestowali jednak w nowe cztery koła. I to nie byle jakie. Sprzedaż samochodów luksusowych utrzymała się na poziomie z roku 2010. To nie koniec – auta najdroższe – za milion złotych i więcej, sprzedawały się nawet lepiej. Jeśli nabywcy decydowali się na nowy samochód najwyższej klasy, nie oszczędzali na dodatkach.

Może o tym świadczyć wynik, jaki osiągnęła marka Mercedes-Benz w Polsce. Dyrektor sprzedaży i marketingu tej firmy, Paweł Miszkowski, poinformował, że na naszym rynku właścicieli znalazły 4862 osobowe auta z gwiazdą na masce. To zaledwie 1 proc. mniej niż w 2010 roku. I tutaj warto zaznaczyć, że Mercedes-Benz Polska zanotował w 2011 przychód w wysokości 2 450 000 000 zł, co jest wynikiem 15 proc. lepszym niż rok wcześniej.

Wniosek jest prosty – nieco mniej konsumentów zdecydowało się na samochód tej marki, ale większość wybranych aut była bogato skonfigurowana lub pochodziła z najwyższej półki. Najpopularniejszym modelem była klasa E. Do wysokiego przychodu przyczynił się również wzrost zainteresowania autami terenowymi i SUV-ami (np. GLK i Klasa M). Co ciekawe, w stosunku do 2010 roku wzrosła również sprzedaż samochodów marki Smart. Miejskie pojazdy produkowane pod skrzydłami Mercedesa znalazły w Polsce aż 75 proc. więcej nabywców.

Obraz

Audi poradziło sobie już nieco gorzej niż Mercedes-Benz, ponieważ odnotowało spadek w wysokości 5,5 proc. ze sprzedażą około 4100 samochodów. I tak jest to dobry wynik, mając na uwadze 12-procentowe osłabienie całego rynku. Leszek Kępiński z działu public relations Audi w Polsce przewiduje, że nadchodzący rok będzie dla marki znacznie lepszy. Do salonów wjeżdżają modele A1 Sportback oraz 3-drzwiowe A3. 2012 będzie też pierwszym pełnym rokiem sprzedaży nowego Q3 i A6. Lepszy wynik niż Audi osiągnęło Volvo, sprzedając około 5000 aut.

A co z pierwszą ligą wśród luksusowych marek w Polsce? Bentley sprzedał w 2011 roku 15 aut. To oznacza dwukrotny wzrost zainteresowania samochodami tego producenta w naszym kraju. Konkurenci spod znaku Rolls-Royce’a nie mogą się pochwalić wynikami, ponieważ firma nie pozwala na informowanie o sprzedaży w poszczególnych państwach. Wiadomo jedynie, że na polskim rynku Phantom i Ghost cieszą się równym zainteresowaniem, a w 2011 roku sprzedano ich więcej, niż przewidywano.

Obraz

Na koniec najlepsze wiadomości dla miłośników egzotycznych marek. W ubiegłym roku warszawski salon Ferrari sprzedał 20 aut, które zarejestrowano w Polsce, i dwa razy tyle za granicą. To nie koniec rewelacji. Popyt na samochody tej marki rośnie. Dante Cinque – dyrektor generalny Ferrari Warszawa, poinformował, że już w pierwszej połowie lutego sprzedana została cała transza aut przeznaczona dla Polski na 2012 rok.

Obecnie trwają starania o przyznanie dodatkowych maszyn dla polskiego salonu. Można przypuszczać, że istnieje duża szansa na sukces tych negocjacji, ponieważ drugi rok z rzędu Ferrari Warszawa zdobyło nagrodę za sprzedaż najlepiej wyposażonych aut wśród wszystkich salonów marki na świecie. Innymi słowy, sprzedawane w Warszawie samochody z Maranello osiągają największą średnią cenę. W 2011 roku wyniosła ona 300 000 euro.

To cieszy, że rynek aut luksusowych ma się w Polsce tak dobrze. Dzięki temu możemy liczyć na przyciągnięcie uwagi kolejnych wielkich producentów. Salon której marki chcielibyście zobaczyć w Polsce?

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: ekonomia24

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)