Kia wkracza do MPV - trwają testy modelu Cee'd Minivan [aktualizacja]

Kia wkracza do MPV - trwają testy modelu Cee'd Minivan [aktualizacja]

Kia wkracza do MPV - trwają testy modelu Cee'd Minivan [aktualizacja]
Piotr Wereszczyński
29.02.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:18

Kolejne testy, kolejne premiery. Producenci ostro biorą się do roboty przed zbliżającym się salonem w Genewie. Dużo pracy w rozwój swoich konstrukcji włożyła Kia. Na targach pokaże swojego małego minivana.

Kolejne testy, kolejne premiery. Producenci ostro biorą się do roboty przed zbliżającym się salonem w Genewie. Dużo pracy w rozwój swoich konstrukcji włożyła Kia. Na targach pokaże swojego małego minivana.

Samochód został przyłapany podczas testów w okazałym kamuflażu. Nie zakrywa on jednak całości samochodu - można zauważyć wiele szczegółów. Ze zdjęć wynika, że auto przyjmie atrapę chłodnicy, którą ostatnio otrzymują wszystkie nowe modele Kii. Można założyć, że przednie reflektory będą nawiązywały do nowego designu, znanego m.in. z nowego Rio. Samochód będzie mógł być wyposażony w szklany dach. Wnętrze zostanie optycznie powiększone dzięki większej ilości światła.

W kierowaniu, poza czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, pomogą małe okienka znajdujące się pomiędzy słupkiem A a pierwszymi drzwiami. Choć na pierwszy rzut oka nie wydaje się to rewolucyjne rozwiązanie, to wszyscy kierowcy mający okazję korzystać z dodatkowej powierzchni przeszklonej zgodnie potwierdzają przydatność tego rozwiązania.

Prosta linia szyb nieco rozczarowuje. Po ostatnich naprawdę zgrabnych i mogących się podobać projektach prawdopodobne, że pojawi się nudny van, do bólu poprawny i praktyczny. Sytuację pogarszają koła, które wydają się nieproporcjonalnie małe w odniesieniu do reszty samochodu. Ogólne wrażenie psuje również krótka maska, dużo mniejsza od pozostałej części nadwozia. Pozostaje mieć nadzieję, że to, co kryje się pod maskowaniem, poprawi wrażenia estetyczne.

Obraz

Kia zastosuje w tym modelu nieco zmodyfikowaną platformę, która jest obecnie używana w modelu Cee’d oraz jego dalekim krewnym – Hundaiu i30. To powszechny zabieg w tej klasie samochodów, wszyscy konkurenci opierają się właśnie na płytach podłogowych aut kompaktowych.

Nie należy się spodziewać, że gama silnikowa będzie się znacząco różniła od hatchbacka. Pozostaną zatem jednostki 1,6, które na potrzeby większego modelu mogą zostać odrobinę wzmocnione. Producent ma jednak większe silniki 1,7 CRDi oraz 2,0 CRDi, które dodałyby minivanowi odrobinę charakteru i na pewno poprawiły osiągi, co mogłoby pomóc w trasie. Nazwa nowego modelu nie jest jeszcze znana.

Kia w ostatnich latach popracowała nad jakością swoich wyrobów. W połączeniu z ciekawym designem i atrakcyjną ceną staje się rozsądną alternatywą dla niezawodnych samochodów niemieckich oraz ładnych projektów francuskich lub włoskich. Nowym modelem ma szansę namieszać w klasie MPV. Czy ją wykorzysta, okaże się już na marcowym salonie w Genewie.

[aktualizacja 1 marca 2012]

W Sieci pojawiły się nowe zdjęcia z zimowych testów, wiadomo również co nieco o silnikach. Będą to 3 jednostki benzynowe i 3 diesle. W najmocniejszej odmianie benzyna osiągnie 135 KM i 164 Nm oraz 128 KM i 260 Nm w wersji wysokoprężnej. Do sprzedaży w 2013 roku trafi wersja 5- lub 7-osobowa.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)