Dwie wiele znaczące w świecie tuningu firmy z Niemiec – Gemballa i Ruf – planują wystawić kilka nowości w Genewie.
Jak się okazało, śmierć Uwe Gemballi nie spowodowała zamknięcia przedsiębiorstwa założonego przez niego 30 lat temu. Firma nadal działa prężnie i pokazuje nowości. Tuner z Leonberg zamierza pochwalić się wyścigowym McLarenem MP4-12C GT3, pierwszym z pakietów do nowego Porsche 911 (mam nadzieję, że nie będzie wyglądał jak te do Panamery i Cayenne Turbo) i programem tuningowym do obecnie wytwarzanego Porsche Cayenne.
Wisienkami na torcie będą dwa odświeżone, może niezbyt urodziwe, ale za to mocne superauta Gemballi. Pierwsze z nich to Panamera Turbo Mistrale, drugie - Cayenne Turbo Tornado 700. Oba mają 4,8-litrowe silniki V8 z dwiema turbosprężarkami. W nowych wersjach jednostki napędowe będą rozwijać 721 KM zamiast 707 KM mocy maksymalnej.
Jeszcze ambitniej do wystawy podchodzi Ruf, który będzie zajmował powierzchnię 300 m[sup]2[/sup]. Alois Ruf przedstawi aż sześć nowych pojazdów. Nowe wozy będą miały oznaczenia: CT…, RT…, RG… oraz RX… W miejsce wielokropku zostanie coś wstawione. Co? Pospekulujmy. CT może być nowym Rufem CTR, na przykład z numerem 4. RT będzie prawdopodobnie 700-750-konnym hardcorowym Porsche 911. GR według Rufa ma być autem wyścigowym, a RX to samochód luksusowy – czyżby przedłużona Panamera?
Piątym samochodem będzie, jak to określił Ruf, „dziadek Rufów Turbo”. Być może tuner zaprezentuje podkręcony któryś z klasycznych modeli Porsche? Kto wie.
Szósty pojazd to niespodzianka. Celowo napisałem "pojazd", bo nie mam pojęcia, co to może być. Najmniej zdziwiłbym się, gdyby to był przerobiony McLaren MP4-12C. Wszystkiego dowiemy się wkrótce.
[aktualizacja 3 marca 2012]
Wczoraj zgadywałem, że jedno z aut Aloisa Rufa, które będzie nosić nazwę CT..., będzie być może nowym modelem. Wszystko wskazuje jednak, że chodzi o odchudzoną i być może wzmocnioną wersję supersamochodu na bazie Porsche Caymana. W Internecie pojawiło się szpiegowskie zdjęcie modelu CTR 3 Clubsport. Na razie nie ma żadnych danych o tym wozie, ale z pewnością wkrótce czegoś się dowiemy.
Przypomnę, że zwykły CTR 3 ma moc 700 KM, co pozwala mu rozpędzać się do 100 km/h w zaledwie 3,20 s i osiągnąć prędkość maksymalną 378 km/h.
Źródło: topspeed