Nie taki diabeł straszny – Gemballa MP4-12C Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Nie taki diabeł straszny – Gemballa MP4‑12C Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Nie taki diabeł straszny – Gemballa MP4-12C Aerokit (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski
08.03.2012 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:21

Nie taki diabeł straszny – tak można napisać o pakiecie firmy Gemballa przygotowanym do McLarena MP4-12C. Dlaczego?

Po dwóch ostatnich dużych projektach firmy z Leonberg – Mistrale i Tornado, można było spodziewać się równie paskudnego McLarena MP4-12C. Tymczasem zestaw zwany Aerokit nie prezentuje się wcale tak źle, a na tle wozu Mansory wręcz bardzo dobrze.

Obraz

Aerokit składa się z przedniego zderzakospojlera z inaczej zamodelowanymi wlotami powietrza, fartuchów przymocowanych do progów oraz nowego tylnego zderzaka. Według szefa Gemballi – Andreasa Schwarza – auto nie tylko wygląda lepiej, ale też jest stabilniejsze od fabrycznego wozu podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Wóz Gemballi porusza się na nowych kołach z 20-calowymi felgami z przodu i 21-calowymi z tyłu.

W kabinie różnice w stosunku do oryginalnego MP4-12C są niewielkie. Siedzenia pokryto innym gatunkiem skóry o białej bardziej, a na kierownicy znalazło się logo tunera.

Obraz

Oprócz modyfikacji karoserii i drobnych poprawek wnętrza tuner z Niemiec nie dokonał żadnych zmian, zatem kierowca ma nadal pod prawdą nogą do dyspozycji moc 600 KM. Jest ona wytwarzana w 3,8-litrowym silniku V8, zainstalowanym centralnie. Jednostce napędowej pomagają dwie turbosprężarki. Z silnika moc trafia do 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, a z niej tylko na tylne koła.

Tak samo jak fabryczny McLaren, tak i auto Gemballi do 100 km/h przyspiesza w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.

Obraz

Na salonie samochodowym w Genewie bolid konkuruje z McLarenami opracowanymi przez Mansory i FAB Design.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6245/block

Źródło: WCF (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)