Mało pali, szybko jeździ - Premiera VW Polo BlueGT [Genewa 2012]

Mało pali, szybko jeździ - Premiera VW Polo BlueGT [Genewa 2012]

Mało pali, szybko jeździ - Premiera VW Polo BlueGT [Genewa 2012]
Piotr Wereszczyński
08.03.2012 12:00, aktualizacja: 12.10.2022 13:07
  1. salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.

82. salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.

Volkswagen zdecydował się na wyprodukowanie małego zwinnego autka, które okaże się również mało paliwożerne. Ta zielona wyścigówka przybiera już tradycyjnie kolor niebieski. Polo BlueGT ma się plasować gdzieś pomiędzy 105-konnym 1,2 TSI a 180-konnym GTI.

Obraz

Silnik jest rewolucją wśród konstrukcji koncernu VAG. Motor 1,4 l oznaczony przez producenta symbolem EA211 jest małym kamieniem milowym w rozwoju światowej motoryzacji. Chociaż to nie pierwsza konstrukcja, w której połowa cylindrów może zostać odłączona, to jest to jedyna taka nowinka zastosowana w aucie tych rozmiarów.

Nazwa nowego systemu to ACT (Active Cylinder Technology). Odłącza on dwa środkowe cylindry, kiedy są zbędne. Rozwiązanie to pomaga zaoszczędzić nawet do 0,7 l paliwa na 100 km, zapewniając spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Zadbano o najdrobniejsze szczegóły. Jednostkę zestrojono tak, że wibracje przy odłączonych dwóch cylindrach są niemal nieodczuwalne. Na niskie spalanie mają również wpływ system Start/Stop oraz odzyskiwanie energii kinetycznej przy hamowaniu.

Obraz

Auto robi świetne wrażenie. Volkswagen wypełnia nim kolejną niszę, którą wypatrzył bardzo dawno temu, kiedy pracował nad konceptem EcoRacer. Idea przetrwała i choć jest to tylko kolejna odmiana zwykłego Polo, należy się cieszyć, że pomimo zaostrzanych norm emisji spalin nadal można zrobić coś dla kierowcy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: VW

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)