Szóstka – Hamann MP4-12C MemoR (2012) [Genewa 2012]

Szóstka – Hamann MP4‑12C MemoR (2012) [Genewa 2012]

Szóstka – Hamann MP4-12C MemoR (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski
08.03.2012 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:22

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Najmniejsze modyfikacje wizualne do tej pory przeprowadziła firma Gemballa, a największe Mansory. Hamann jest gdzieś pośrodku. Z przodu MP4-12C ma całkiem ładny nowy zderzakospojler z inaczej ukształtowanymi wlotami powietrza. Interesująco wygląda też wlot powietrza na dachu – inna sprawa, że zachodzi on aż na szybę.

Obraz

Zdecydowanie gorzej do reszty samochodu pasują boczne fartuchy zintegrowane z nadwoziem. Z tyłu w okolicach dyfuzora jest kanciasta osłona. Na pokrywie silnika znalazło się miejsce dla spojlera. Auto ma koła z typowymi dla Hamanna wieloramiennymi felgami. Prawdopodobnie z przodu mają one 20”, a z tyłu 21” średnicy.

Obraz

Jedną z wytycznych, którymi kierowali się pracownicy firmy z Niemiec, było „wszczepienie istotnych cech aut Formuły 1”. Cokolwiek to znaczy, chyba nie do końca się udało, podobnie jak „estetyczno-funkcjonalne zaadaptowanie elementów z auta klasy GT3”.

Obraz

Hamann natomiast nic nie wspomina o modyfikacjach jednostki napędowej, zatem wiadomo, że pod maską tkwi seryjny 3,8-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, który rozwija moc 600 KM. Hamann MP4-12C MemoR przyspiesza do 100 km/h w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.

Obraz

Samochód został zaprezentowany na salonie w Genewie obok Hamanna SLS AMG Hawk Roadster i Hamanna Evoque’a.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6230/block

Źródło: WCFcarscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)