Jastrząb bez dachu – Hamann SLS AMG Hawk Roadster (2012) [Genewa 2012]

Jastrząb bez dachu – Hamann SLS AMG Hawk Roadster (2012) [Genewa 2012]

Jastrząb bez dachu – Hamann SLS AMG Hawk Roadster (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski
14.03.2012 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:24

Wiadomo było, że skoro jest odmiana Mercedesa SLS AMG bez dachu, to Hamann, który wcześniej zaprezentował pakiet Hawk do auta z nadwoziem coupé, wcześniej czy później podkręci roadstera. I oto jest.

Sportowy Mercedes ze zdejmowanym dachem jest ubrany w dokładnie ten sam pakiet spojlerów z wyłączeniem wlotu na dachu, którego nie ma, bo przecież dach jest składany. Przedni zderzakospojler z dodatkowymi wlotami jest szerszy od fabrycznego o 60 mm i z wyglądu przypomina ten sam element zastosowany w wyścigowym Mercedesie SLS AMG GT3. Niektóre detale w zderzaku zrobione są z włókna węglowego (np. listwa pod zderzakiem).

Obraz

Zderzak płynnie przechodzi w przednie błotniki. Te mają dodatkowe nakładki, które poszerzają samochód o 30 mm z każdej ze stron. Przed drzwiami znajdują się atrapy wylotów z przednich hamulców. Niestety dodano je kosztem oryginalnej kratki wentylacyjnej. Nie wygląda to najlepiej.

Nakładka boczna nie ogranicza się do rozmiarów wspomnianych wylotów z przodu. Jej integralną częścią jest próg z przetłoczeniami i imitacja wlotu powietrza przed tylnymi kołami. Podobnie jak z przodu z tyłu naklejono listwy na błotniki, dzięki którym SLS jest szerszy od pierwowzoru o 70 mm. Wszystko kończy się szerszym od zwykłego tylnym zderzakiem, w którym znalazło się miejsce na dyfuzor.

Obraz

W ramach modyfikacji stylistycznych Hamann wymienia też tylny wysuwany spojler na część z włókna węglowego. Z tego samego kompozytu jest także „podziurawiona” pokrywa silnika z garbem na samym środku.

Warto tutaj wspomnieć o lakierze tego Mercedesa. Hamann postawił na kolor czerwony, dzięki czemu samochód prezentuje się znacznie lepiej niż mdło wyglądający Hawk coupé w iście majtkowym kolorze. Ten ostatni wóz możecie obejrzeć, wybierając jeden z poniższych linków.

Obraz

Felgi proponowane przez tunera, mimo że mają różny wzór, charakteryzują się tymi samymi rozmiarami po prawej i lewej stronie. Przednie obręcze mają rozmiar 9,0 x 21”, a tylne 12,5 x 21”. Dopasowano do nich opony 245/30 na osi kierowanej i 345/25 na kołach napędowych.

Uzupełnieniem tuningu stylistycznego są ulepszenia wnętrza. W nim dominuje czarna skóra zszywana czerwonymi nićmi i włókno węglowe w kolorze karoserii. Ten ostatni materiał znajduje się dosłownie wszędzie, począwszy od kierownicy, przez deskę rozdzielczą, tunel środkowy, aż po drzwi.

Obraz

Nadwozie sportowego wozu ze Stuttgartu znajduje się teraz bliżej ziemi, a to dlatego, że inżynierowie Hamanna wymienili zawieszenie na nowe z regulowanymi amortyzatorami. Wstępnie obniżono auto o 30 mm.

Seryjny układ wydechowy wylądował na złomowisku, a w jego miejsce wstawiono część z tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych, dzięki czemu można było wykrzesać więcej mocy z silnika. Dodatkowo „wydech” brzmi agresywniej niż w normalnym SLS-ie.

Obraz

Również jednostka napędowa nie oparła się zmianom. Co prawda modyfikacje są niewielkie, bo obejmują zmianę centralnej jednostki sterującej, filtrów powietrza i wspomnianego układu wylotowego, ale efekt jest taki, że 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 6,2 l rozwija teraz moc 636 KM. To o 65 KM więcej. Wyższy jest też maksymalny moment obrotowy sięga 680 Nm przy 4850 obr./min.

Lepsze parametry motoru przekładają się na wyższą, choć niewiele, prędkość maksymalną. Obecnie wynosi ona 320 km/h zamiast 317 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 3,80 s na 3,60 s.

Obraz

Hamanna SLS AMG Hawk Roadster można podziwiać na salonie samochodowym w Genewie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 636 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,45 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm przy 4850 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 12,5 x 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 345/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 2009 mm (+ 70 mm)
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside6177/block

Źródło: autoblogautowp

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)