35 lat turbo – Ruf 911 Rt 35 Anniversary (2012) [Genewa 2012]

35 lat turbo – Ruf 911 Rt 35 Anniversary (2012) [Genewa 2012]

35 lat turbo – Ruf 911 Rt 35 Anniversary (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski
19.03.2012 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:25

Na tegorocznym stoisku firmy Ruf na salonie genewskim znajdowały się dwa samochody, które dzieli co najmniej jedno pokolenie. Obok staruszka 911 Turbo 3.3 z 1977 stał wnuczek – 911 Rt 35 Anniversary zbudowany na bazie nowego Porsche 911.

Działka Rufa w tym roku była wyjątkowo duża i zmieściło się na niej kilka wozów, w tym właśnie Rt 35, który zbudowano z okazji 35. rocznicy powstania modelu Turbo 3.3. Dziadek opisywanego auta miał turbodoładowany silnik o mocy 303 KM, a napęd przekazywany był przez 5-biegową manualną skrzynię biegów.

Następcę (choć nie bezpośredniego) tamtego samochodu dzielą od przodka lata świetle pod względem zastosowanej techniki, ale koncepcja wozu pozostała taka sama. Mamy więc do czynienia z coupé z umieszczonym z tyłu motorem i napędem na tylne koła. Nowy Ruf powstał na bazie Porsche 911 serii 991.

Obraz

Rozmiarami zewnętrznymi nadwozia Rt 35 prawie wcale nie odbiega od normalnego Porsche – no, poza wysokością, bo auto jest na pewno obniżone przynajmniej o kilka milimetrów. Sama karoseria jednak jest nieco inna niż w seryjnej 911.

Przedni zderzak jest zupełnie nowy i przypomina mocno ten z modelu RGT-8. Nowy jest też tylny zderzak, ale niepodobny do innych wersji stuningowanej 911. Za to być może w seryjnym Porsche 911 Turbo tylny zderzak będzie przypominał ten z Rt 35. Nad tylnymi kołami tuner wyciął wloty, przez które dostaje się powietrze chłodzące jednostkę napędową. Klapa silnika zyskała niewielki spojler.

Obraz

Kolor samochodu nie jest przypadkowy. Ciemną zielenią Ruf pokrył też 911 Turbo 3.3. 20-calowe felgi mają tradycyjny dla tej firmy wzór.

Zagadką pozostaje jednostka napędowa. Wiadomo, że jest to bokser o 6 cylindrach, co w Porsche 911 nie jest żadnym zaskoczeniem. Ruf poinformował też, że motor ma równe 3,8 l objętości skokowej i że silnik ma turbodoładowanie.

Tuner nie podał jednak, ile jest turbosprężarek – jedna czy raczej dwie – oraz z jakiego modelu pochodzi silnik. Objętość skokowa niewiele mówi, ponieważ taki 3,8-litrowiec montowany jest w nowej Carrerze S i podobny do niego jest też wkładany pod maskę 911 Turbo (serii 997).

Obraz

Sądzę, że raczej Alois Ruf nakazał przełożenie jednostki ze starszego auta niż modyfikację nowej, bo – moim zdaniem – dodanie doładowania do motoru z nowej Carrery S wymaga większego zachodu i nakładu środków niż przeszczepienie silnika. Ale kto wie?

Silnik w Rt 35 ma moc maksymalną wynoszącą 630 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy o wartości 825 Nm przy 3000 obr./min. Napęd jest przekazywany przez 7-biegową, zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK (czyżby pochodziła z 911 Turbo lub 911 Turbo S?) wyłącznie na tylne koła.

Według inżynierów z Pfaffenhausen prędkość maksymalna nowego wozu wynosi 330 km/h. Czasy przyspieszeń nie są na razie znane.

Obraz

Samochód ten można było oglądać na salonie samochodowym w Genewie.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Doładowanie: (dwie) turbosprężarki?
  • Moc maksymalna: 630 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 165,79 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 825 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Kola przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6147/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)