Audi RS7 Sportback - test

Kiedyś wszystko było prostsze. Liczba kanałów TV nie wywoływała domowej wojny o pilota, telefony komórkowe służyły tylko do wykonywania połączeń, a producenci aut nie prześcigali się w tworzeniu kolejnej niszy w niszy. Dzisiaj oferta sieci kablowych nie mieści się na kilku stronach A4, telefony komórkowe potrafią zaprogramować pranie, a na ulicach zaroiło się od SUV-ów, crossoverów oraz ”czterodrzwiowych coupé”.
Ten artykuł ma 2 strony:
Audi RS7 Sportback — dane techniczne
Dane techniczne:
Testowany egzemplarz: | Audi RS7 Sportback | |
Silnik i napęd |
||
Układ i doładowanie: | V8, BiTurbo | |
Rodzaj paliwa: | Benzyna | |
Ustawienie: | Wzdłużnie | |
Rozrząd: | DOHC 32V | |
Objętość skokowa: | 3993 cm3 | |
Stopień sprężania: | 10,1 | |
Moc maksymalna: | 560KM przy 5700–6700 rpm | |
Moment maksymalny: | 700Nm przy 1750–5500 rpm | |
Objętościowy wskaźnik mocy: | 140KM/l | |
Skrzynia biegów: | Automatyczna, 8-biegowa (Tiptronic) | |
Typ napędu: | 4×4 (quattro) | |
Hamulce przednie: | Tarczowe, wentylowane, ceramiczne | |
Hamulce tylne: | Tarczowe, wentylowane, ceramiczne | |
Zawieszenie przednie: | Pneumatyczne | |
Zawieszenie tylne: | Pneumatyczne | |
Układ kierowniczy: | Zębatkowy, wspomagany | |
Średnica zawracania: | - | |
Koła, ogumienie przednie: | 275/30/R21 | |
Koła, ogumienie tylne: | 275/30/R21 | |
Masy i wymiary |
||
Typ nadwozia: | Liftback | |
Liczba drzwi: | 5 | |
Współczynnik oporu Cd (Cx): | - | |
Masa własna: | 1995 kg | |
Stosunek masy do mocy: | 3,56 kg/KM | |
Długość: | 5012 mm | |
Szerokość: | 1911 mm | |
Wysokość: | 1419 mm | |
Rozstaw osi: | 2915 mm | |
Rozstaw kół przód/tył: | 1634/1625 mm | |
Prześwit (przód/tył): | - | |
Pojemność zbiornika paliwa: | 75 l | |
Pojemność bagażnika: | 535 l | |
Specyfikacja użytkowa |
||
Ładowność maksymalna: | 585 kg | |
Osiągi |
||
Katalogowo: | Pomiar własny: | |
Przyspieszenie 0–100 km/h: | 3,9 s | |
Prędkość maksymalna: | 305 km/h | |
Zużycie paliwa (miasto): | 13,9l/100km | 19l/100km |
Zużycie paliwa (trasa): | 7,5l/100km | 10l/100km |
Zużycie paliwa (mieszane): | 9,8l/100km | 16l/100km |
Emisja CO2: | 228 g/km | |
Test zderzeniowy Euro NCAP: | 5 gwiazdek | |
Cena |
||
Testowany egzemplarz: | 778 230 zł | |
Model od: | 241 300 zł (2,8 204 FSI) | |
Wersja silnikowa od: | 538 640 zł |
Wyposażenie |
||
Wybrane wyposażanie testowanej wersji: | Standardowe: | Opcjonalne |
Dodatki stylistyczne nadwozia: | Zderzak w stylistyce RS, progi poszerzone w kolorze nadwozia, spojler z tyłu wysuwany automatycznie | Lakier matowy (15 370 zł), pakiet stylistyczny zewnętrzny "Carbon" (25 140 zł) |
Dodatki stylistyczne wnętrza i komfort: | Fotele przednie sportowe, typu RS, z przetłoczeniem "RS7" w oparciach, aplikacje dekoracyjne wnętrza — Carbon, kierownica sportowa "RS", wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu, obszyta skórą perforowaną, z funkcją zmiany przełożeń, listwy progowe z emblematem RS | Tapicerka skórzana Milano (3500 zł) |
Koła i opony: | - | Obręcze ze stopów metali lekkich 21" (11 180 zł) |
Komfort: | Klimatyzacja automatyczna 4-strefowa, komputer pokładowy z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem, MMI Navigation plus z MMI touch, wspomaganie otwarcia i zamknięcia bagażnika, elektryczne, tempomat, reflektory w technologii LED | Ogrzewanie foteli przednich i siedzeń tylnych (1960 zł), system kamer: przednia i tylna, z funkcją Corner View (4370 zł), wyświetlacz Head-Up (7720 zł), kluczyk komfortowy (3640 zł) |
Bezpieczeństwo: | ABS, EDS, ASR, ESP, Isofix, komplet poduszek powietrznych | Asystent jazdy nocnej z rozpoznawaniem pieszych (11 180 zł), pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus (11 060 zł) |
Multimedia: | - | System nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System (33 520 zł) |
Mechanika: | Napęd quattro, pneumatyczne zawieszenie, automatyczna skrzynia Tiptronic | Hamulce ceramiczne z przodu i z tyłu (46 080 zł), pakiet RS Dynamic Plus (62 000 zł) |
Ten artykuł ma 43 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze