Rousha Was to? – Roush Mustang GT Stage 3 (2012)

Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.

GT to wersja Mustanga wyposażona w 5-litrowy 8-cylindrowy widlasty silnik o nazwie Coyote. Jednostka napędowa to nowoczesna maszyna z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy i czterema zaworami na każdy cylinder. Motor ma moc maksymalną 418 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.8

Parametry silnika robią więc wrażenie już w wersji seryjnej, a przecież firmy tuningowe potrafią wycisnąć z tego urządzenia znacznie więcej. Ekipa Roush też to potrafi, co pokazała przygotowując zestaw Stage 3. Najpierw jednak kilka zdań o Stage 1 i Stage 2.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.9

W najniższym z pakietów tuner proponuje tylko modyfikacje nadwozia. Obejmują one nowy przedni zderzak, niewielki spojler pod tym zderzakiem, inną pokrywę silnika, żaluzje na tylnych bocznych oknach, imitację tylnego dyfuzora i listwę na pokrywie bagażnika.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.11

Kolejny poziom – Stage 2 – oprócz zmian ze Stage 1 firma Roush ulepsza zawieszenie. Nowe w podwoziu są amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizator. Do tego dochodzą koła z 18-calowymi 5-ramiennymi felgami (opcjonalnie dostępne są 20-calowe koła).

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Roush Mustang GT Stage 3 fot.12

Ostatni poziom nazwany Stage 3 zawiera dwa wymienione wcześniej oraz w jego ramach mechanicy instalują mechaniczną sprężarkę typu Roots firmy Eaton (model R2300) i dodają nowy moduł sterujący silnikiem. Przekłada się to na znaczny wzrost mocy. Jednostka napędowa po ulepszeniach osiąga moc 573 KM i maksymalny moment obrotowy 686 Nm.

Roush Mustang GT Stage 3 fot.13

Nie wiadomo jakimi parametrami drogowymi legitymuje się taki Mustang i ile kosztują modyfikacje. Wiadomo za to, że firma tuningowa daje 3-letnią (lub na 36 000 mil) gwarancję na swoje zmiany. Dalej Was to nie Rousha?

Konurencja

Roush Mustang GT Stage 3 Hyper-Series [540 KM]

SMS Supercars Mustang GT 302 Convertible [507 KM]

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90o, Coyote
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: kompresor Eaton R2300
  • Objętość skokowa: 4951 cm3
  • Moc maksymalna: 573 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,73 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 686 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 18” lub 20”
  • Koła tylne: 18” lub 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1758 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 4,21 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm

Źródło: WCF

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają