Kia Sportage 4 generacji

Generacja
Kia Sportage 4 generacji Zobacz 9 zdjęć

Kia zaprezentowała model Sportage pod koniec 2015 roku, a debiut rynkowy miał miejsce na początku roku 2016. To kontynuacja serii udanych, kompaktowych crossoverów, w których Kia się specjalizuje. Model Sportage to jeden z najpopularniejszych samochodów koreańskiego producenta na rynku europejskim i ścisła czołówka w swoim segmencie na rynku polskim. W 2015 roku jego trzecia generacja była trzecim najchętniej rejestrowanym crossoverem.

Nowy Sportage nieznacznie urósł w stosunku do trzeciej generacji, która zdobyła serca klientów. Nadwozie jest dłuższe o 40 mm, ma też o 30 mm dłuższy rozstaw osi. Szerokość i wysokość nie uległy zmianie. Natomiast od razu można zauważyć zmiany stylistyczne. Bez wątpienia jest to model zupełnie nowy. Jedynie linia boczna jest podobna do poprzednika – reszta tworzy całkowicie inny samochód.

Poza wyglądem nadwozia zmieniło się również wnętrze. Kia zaproponowała zupełnie nowy kokpit i więcej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy. Niestety tak jak w przypadku Hyundaia Tucsona, nowa generacja Sportage ma mniejszy bagażnik od poprzednika. W czwartej generacji jest to 503 litry bez koła dojazdowego, mierzone wg. normy VDA. Trzecia generacja ma 564 litry pojemności. Większy jest natomiast zbiornik paliwa o objętości 62 litry (wcześniej 58 litrów).

Technicznie auto bazuje częściowo na podzespołach poprzednika i niemal w całości na elementach znanych z nowego Hyundaia Tucsona, ale Sportage jest od niego 5 mm dłuższa. Zawieszenie to ten sam układ niezależny dla wszystkich czterech kół z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczową osią tylną. Opcją jest dołączany automatycznie napęd na cztery koła przy pomocy sprzęgła wielopłytkowego. Kierowca ma do dyspozycji system kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia i możliwość zablokowania napędu. Mimo to, samochód nie jest kierowany do klientów oczekujących dobrych zdolności terenowych.

Kia Sportage IV oferowana jest w Europie ze znanymi już silnikami benzynowymi i Diesla. Po raz pierwszy ten model występuje w wersji stylizowanej na sportową GT-Line wyróżniającą się agresywniejszymi zderzakami i sportowymi akcentami karoserii i wnętrza. Jest też łączona z nowym, mocnym benzyniakiem T-GDI o mocy 177 KM, który może współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-stopniową automatyczną, dwusprzęgłową. Słabszym jego odpowiednikiem jest motor wolnossący GDI o mocy 132 KM. W przeciwieństwie do wersji doładowanej, ten jest konfigurowany tylko z napędem na przednią oś oraz z manualną skrzynią biegów.

Diesle to silniki 1.7 CRDI oraz 2.0 CRDI. Podstawowy, mniejszy diesel generuje 115 KM mocy i łączy się go z napędem przednim i skrzynią manualną. 2-litrowy osiąga już moc 136 lub 185 KM. Obie wersje mocy występują tylko z napędem 4x4, ale mocniejszy może być łączony ze skrzynią automatyczną. W przeciwieństwie do silnika benzynowego jest to automat 6-stopniowy z klasycznym konwerterem moment obrotowego.

Samochód został wyposażony przez producenta w systemy bezpieczeństwa i aktywnego wspomagania jazdy takie jak asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy automatyczne światła drogowe.

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Sportage
Produkcja od2016
Produkcja do2017

Wybrane wersje Kia Sportage 4 generacji

Inne generacje Kia Sportage

Inne modele Kia

Kia Sportage 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie