Renault Scenic 3 generacji

Generacja

Scénic III zadebiutował na genewskim salonie samochodowym w 2009 roku. Niedługo potem dołączyła do niego wersja Grand Scénic. Tak jak poprzednicy dostępny obecnie Scénic zbudowany jest na płycie podłogowej Renault Mégane i ma pewne części wspólne z tym autem.

Scénic pierwszej generacji traktowany był jako jedna z wersji nadwoziowych, a jego pełna nazwa brzmiała Mégane Scénic. Wkrótce jednak Francuzi zrezygnowali z tego oznaczenia na rzecz nazwy Scénic i wyodrębnili to auto jako osobny model.

O ile Scénic II był bardzo podobny do minivana pierwszej generacji, o tyle nowy Scénic różni się od swojego poprzednika znacznie. Nie można jednak odmówić podobieństwa obu autom. Co więcej, Renault udało się wypracować niepowtarzalny styl dla Scénica i nawet na pierwszy rzut oka trudno pomylić ten samochód z innymi.

Cechą charakterystyczną w wozie trzeciej generacji jest pewne stylistyczne rozdzielenie Scénica i Grand Scénica. Ten drugi samochód ma nieco bardziej stonowaną wizualnie karoserię. Oba jednak mają zachodzące na tylne słupki pionowe światła.

Wnętrze Scénica mieści pięć osób, Grand Scénica - siedem. Montaż dodatkowych dwóch foteli był możliwy po wydłużeniu o nieco ponad 200 mm karoserii w wersji Grand. Dodatkowo Grand Scénic oferuje nieco więcej przestrzeni bagażowej. Nie można jednak narzekać na mały bagażnik w zwykłym Scénicu. W podstawowym ustawieniu siedzeń mieści on 437 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1837 l. W wersji 7-osobowej przestrzeń bagażowa jest o około 200-250 l większa.

W momencie wprowadzania na rynek wnętrze Scénica nakreślone było konkretnymi ostrymi liniami. W 2013 roku auto przeszło lifting, który w dużym stopniu objął kabinę pasażerską. Renault poszło w nowym kierunku, wyznaczonym wcześniej przez model Clio. Obecnie deska rozdzielcza jest znacznie bardziej okrągła, można powiedzieć, bułowata. Centralne miejsce zajmuje teraz duży wielofunkcyjny wyświetlacz.

Przy projektowaniu Scénica III Renault szczególną uwagę zwracało na poziom bezpieczeństwa pasażerów. W związku z tym wiele czasu poświęcono na odpowiednie zaprojektowanie stref zgniotu. Producent nie zapomniał także o wyposażeniu zwiększającym bezpieczeństwo. Obecnie standardem w wyposażeniu są układy ABS i ESP oraz ASR, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera i kurtyny powietrzne.

Z innych, oferowanych w każdej wersji wyposażenia dodatków ułatwiających czy uprzyjemniających podróż warto wymienić światła oświetlające drogę do domu, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby, podgrzewane czy sterowane elektrycznie przednie lusterka. W bogatszych wersjach jako standard lub wyposażenie dodatkowe sprzedawane są: system wspomagający parkowanie przodem i tyłem, biksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja, tylne szyby sterowane elektrycznie i podgrzewane przednie fotele.

Przez cztery lata produkcji paleta silników Renault Scénica nieco się poszerzyła i zmieniła. Od początku oferowany był 1,6-litrowy motor o mocy 110 KM. Ponadto auto otrzymało niewielką 1,4-litrową konstrukcję z turbodoładowaniem, która ma moc 130 KM. Nie na wszystkich jednak rynkach ten motor jest oferowany. Podobnie nie w każdym kraju dostępny jest 140-konny dwulitrowiec z bezstopniową skrzynią przekładniową.

Od czasu modernizacji m.in. na polski rynek wprowadzono nowoczesny, mały, 1,2-litrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dostępny jest on w dwóch konfiguracjach: 115- i 130-konnej.

Miłośnicy turbodiesli też mają w czym wybierać. W latach 2009-2011 podstawowym motorem była konstrukcja 1,5-litrowa o mocy 106 KM. Na przełomie roku 2011 i 2012 silnik zmodernizowano i podniesiono jego moc do 110 KM. Również przez pierwsze dwa lata Scénic sprzedawany był ze 130-konną jednostką 1,9-litrową.

Największa oferowana jednostka (w wybranych krajach) ma pojemność 2 l i moc 160 KM (lub 150 KM ze skrzynią automatyczną). Dwa lata temu paletę motorów wzbogacono o nieco mniejszy, bo 1,6-litrowy silnik charakteryzujący się mocą 130 KM. Zastąpił on wysłużoną 1,9-litrową jednostkę.

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Scenic
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje Renault Scenic 3 generacji

Inne generacje Renault Scenic

Inne modele Renault

Renault Scenic 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie