Kia Optima 2 generacji

Generacja
Kia Optima 2 generacji Zobacz 12 zdjęć

Na rok 2016 koreański producent Kia przygotował drugą generację Optimy. Wbrew pozorom nie jest to facelifting poprzednika, który na rynku jest już od 2011 roku, ale zupełnie nowe auto.

Pozory mogą mylić, bo mamy do czynienia z nowym samochodem. Stylistyka poprzednika była na tyle udana, że Peter Schreyer, szef działu stylistów miał za zadanie nie popsuć tego, co już jest dobre. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że nie zrobił prawie nic, ponieważ odróżnienie pierwszej Optimy od drugiej jest dość trudne, a jeszcze trudniej powiedzieć, która generacja jest nowsza nie znając faktów. „Dwójka” dostała lekko zmodyfikowany przedni pas z niższą kratką wlotu powietrza, lekko zmieniony kształt reflektorów oraz całkowicie nowy zderzak. Tył zyskał niższe światła diodowe, a odblaski obrysowe powędrowały w dół zderzaka. Zmiany są tak subtelne, że nawet facelifting niektórych modeli innych producentów był bardziej znaczący dla stylistyki.

Samochód zyskał natomiast zupełni inne wnętrze, które nawet w poprzedniku prezentuje się nowocześnie. Kia postawiła na styl… niemiecki. Trudno oprzeć się wrażeniu, że nie tylko wygląd deski, ale i układ instrumentów na kokpicie Optimy bardzo przypomina ten w Audi. Centralny panel zabudowano zupełnie inaczej, pojawiło się też więcej przycisków na tunelu środkowym, obok drążka zmiany biegów. Panel klimatyzacji i multimediów wydaje się być kopią Audi. Natomiast mniejsze zmiany dostrzeżemy na kierownicy, zestawie wskaźników i pozostałych częściach deski rozdzielczej, ale przyglądając się detalom widać, że wszystko jest tu nowe.

Nowością jest też zaprezentowane wiosną 2016 roku nadwozie kombi, oznaczone jako Sportwagon. To pierwsze kombi tej klasy marki Kia od czasu modelu Clarus.

O tym, że mamy do czynienia z nową generacją niech świadczy chociażby inna płyta podłogowa, która zapewnia rozstaw osi wynoszący 2805 mm (poprzednik 2795 mm). Nadwozie jest też dłuższe o 10 mm i o 30 mm szersze. Wbrew najnowszym trendom, nadwozie jest wyższe o 10 mm. Pojemność bagażnika wzrosła do 510 litrów, czyli o 5 litrów. Natomiast bagażnik Sportwagona mieści 553 litry, a samo nadwozie różni się tylko wysokością. Kombi jest o 5 mm wyższe. Obie wersje nadwoziowe zapewniają wysoki komfort jazdy i dużą przestrzeń dla pasażerów. Na uwagę zasługuje dzielone oparcie kanapy Sportwagona w proporcjach 20/40/20.

W płycie podłogowej nie zmieniło się zawieszenie, które pozostaje konstrukcją opartą o kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczową oś tylną. Napęd jest przenoszony wyłącznie na koła przednie. Gama jednostek napędowych nie uległa znaczącej zmianie w chwili debiutu w 2015 roku, ale w 2016 roku dołączy silnik benzynowy 2.0 T-GDI o mocy 245 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Pod koniec roku 2016, wraz z debiutem Sportwagona ma się pojawić w ofercie również wersja hybrydowa plug-in z układem napędowym o mocy systemowej 199 KM, umożliwiający poruszanie się bez benzyny na dystansie do 53 km.

Podstawowe jednostki napędowe przejęte z pierwszej generacji, które poddano modyfikacjom mającym na celu dostosowanie do normy Euro 6, to wolnossąca benzyna GDI o pojemności 2 litrów i mocy 163 KM (2 KM mniej), współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub klasycznym automatem. Natomiast diesel to jednostka 1.7 CRDI o mocy podniesionej ze 136 do 141 KM, współpracująca z przekładnią manualną z 6 przełożeniami lub 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym DCT.

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Optima
Produkcja od2006
Produkcja do2008

Wybrane wersje Kia Optima 2 generacji

Inne generacje Kia Optima

Inne modele Kia

Kia Optima 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie