Volvo 440

Model
Volvo 440 Zobacz 7 zdjęć

Volvo 440

Volvo 440 to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, produkowany w Holandii od 1987 roku. Oferowany był w jednej wersji nadwozia, jako 5-drzwiowy hatchback. Należy do grupy aut Volvo serii 400, mających wiele wspólnych rozwiązań. Na rynku rywalizował m.in. z Oplem Vectrą, Fordem Mondeo czy Volkswagenem Passatem.

Volvo 440 charakteryzuje się kanciastą linią nadwozia, typową dla produkowanych wtedy aut. Model 440 wyglądem nawiązuje do większego auta tej marki, jakim jest 940. Przód odznacza się długą maską z delikatnym przetłoczeniem oraz prostokątnymi reflektorami oddzielonymi chromowaną atrapą chłodnicy z pokaźnym logo marki. Dość wysoko zabudowano klapę bagażnika, co polepsza własności bagażowe, ale znacząco ogranicza widoczność do tyłu. Prostokątne tylne lampy wyraźnie podzielono na sześć części. W 1994 roku auto przeszło gruntowną modernizację, która upodobniła je do popularnego modelu 850.

Wnętrze zaskakuje jakością wykonania. Dużą zaletą jest sama budowa deski rozdzielczej. Wnętrza modeli serii 400 zostały zaprojektowane przez znanego stylistę Volvo, Petera Horbury’ego. Środek jest praktyczny i obszerny. Wygodne fotele przednie umilają podróż nawet na długich trasach. Na tylnej kanapie siedzi się dość wygodnie, jedynie wysokim osobom może brakować miejsca na nogi. Kokpit ustawiony jest tak, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą obsługę znajdujących się na nim przełączników i pokręteł. Czteroramienna kierownica jest prosta, ale dobrze leży w dłoniach. Zegary są proste, a co za tym idzie - czytelne.

Ponieważ pojazd ten oferowany był przez ponad dziewięć lat, jego wyposażenie ciągle się zmieniało. Niektóre elementy dostępne początkowo jako opcjonalne w późniejszych latach stawały się standardowym wyposażeniem. Volvo 440 mogło być wyposażone w takie elementy, jak: kontrola trakcji, ABS, klimatyzacja manualna, podgrzewane fotele czy elektrycznie sterowane szyby. Od 1994 roku dostępny był system SIPS (Side Impact Protection System), zabezpieczający przed bocznymi uderzeniami. W wypadku uderzenia bocznego rozprasza on energię uderzenia na cały szkielet pojazdu. W skład systemu wchodziła boczna poduszka powietrzna.

Silniki bazowały na modelach produkowanych przez koncern Renault, jednak były ulepszone przez inżynierów Porsche. Produkowano je w sześciu wersjach silnikowych. Najsłabsza benzynowa jednostka to motor 1,6 o mocy 83 KM. Wolnossący silnik 1,7 występował w kilku wariantach, których moc wynosiła od 77 do 102 KM. Jednostka 1,7 wyposażona w turbosprężarkę osiągała moc 120 lub 122 KM. Motor o pojemności 1800 cm3 rozwijał moc 89 KM. Największy motor miał pojemność 2000 cm3 i moc wynoszącą 110 KM. Jedyny oferowany silnik wysokoprężny 1,9 TD generował moc 92 KM.

Oprócz 5-biegowej przekładni manualnej dostępna była również skrzynia CVT. Niestety, nie grzeszyła ona trwałością, przez co zachowało się jedynie kilka egzemplarzy z taką przekładnią. Żadnych problemów nie sprawia za to skrzynia manualna, która przez cały okres eksploatacji nie wymaga zwykle żadnych napraw. Sporadycznie zdarzają się jedynie wycieki oleju.

Produkcję modelu 440 zakończono dopiero w 1996 roku. Zgodnie z polityką marki Volvo auto ma opinię bezawaryjnego. Do najsłabszych jego punktów można zaliczyć podatność na korozję. Bardzo trudno znaleźć kilkunastoletni egzemplarz wolny od tej przypadłości. Warto przeprowadzać regularne przeglądy, co znacząco wydłuża okres użytkowania bez awarii. Volvo 440 jest wygodne i trwałe. Dobry dostęp do części zamiennych obniża koszty jego użytkowania.

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy

Generacje Volvo 440

Inne modele Volvo

Volvo 440: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie